Friday, February 26, 2010

FROM PARIS WITH LOVE

Pogledao sam FROM PARIS WITH LOVE Pierre Morela, reditelja koji je počeo kao snimatelj a svetsku slavu stekao sa B13 i potom se potvrdio sa TAKEN. Mudro je što je pre iozlaska FROM PARIS WITH LOVE potpisao ugovore za rad na nekoliko novih filmova pošto ga PARIS ne pokazuje u najboljem svetlu. Iako se za PARIS ne može reći da je slab film, daleko od toga, ipak to nije naslov čiji reditelj posle toga dobija veliki holivudski projekat. Po svom anarhičnom duhu, najviše podseća na LONG KISS GOODNIGHT iako je mnogo, neuporedivo slabiji od tog filma. S druge strane po priči bi se mogao nadovezati na još jedan film koji je kopija Blackovog stila without actually being Shane Black a to je SWORDFISH u kome Travolta igra sličnog rogue agenta. Ipk, SWORDFISH je zahvaljujući stilu Dominica Sene daleko elegantniji film.

FROM PARIS WITH LOVE prvo ima dva junaka koja su izrazito antipatična. Travolta igra bahatog special ops agenta čiji često apsurdni postuipci, naravno, imaju dublji smisao i zapravo su savršeno sračunati, i mladog japija diplomatu koji bi hteo da bude tajni agent koji je tu da bude neka vrsta kopče sa svetom gledalaca. Nažalost, situacije nisu dovoljno maštovite a neke od boljih kao što je recimo shootout u soliteru, a u izvesnoj meri i chase na autoputu su maznute iz Peter Bergovog KINGDOMa i rekao bih jako slabo rekontruisane u odnosu na ono što je Berg napravio. Iako se i za TAKEN može reći da nije bio apsolutno originalan u svojim akcionim postavkama taj film je imao jednostavnost i Neesonovu glumačku igru koja je činila da ta generic akciona postavka funkcioniše na jednom arhetipskom nivou. U PARISu međutim, svi pokušaji da se snimi nešto sveže iz situacije u situaciju deluju sve bajatije.

Ako tome dodamo da nijedan od leadova, a naročito Travolta nema potencijal da bude u bilo kom smislu uverljiv kao akcioni junak, za razliku od Neesona, onda dobijamo film koji više deluje sklopljeno nego snimljeno. Morel očajnički pokušava da ubaci što više actual Travolte u akcione scene i to radi tako što mu snima dosta krupnih planova unutar set-pieceova, međutim činjenica da mu se lice vidi samo u krupnim planovima unutar akcione scene ima samo suprotni efekat.

No, daleko od toga da je film dosadan i u potpunosti nezanimljiv. Isto tako međutim, upadljivo je da ovo nije film koji čak evocira neku vrstu žaljenja za propuštenim prilikama. Naprosto suviše je daleko od dobrog filma da bi pobuđivao tu vrstu impulsa kod gledalaca,.


FROM PARIS WITH LOVE je dakle u odnosu na B13 i TAKEN, i Morelovu generalnu reputaciju, slab film i nema potencijal da ponovi TAKENov senzacionalni uspeh. Izuzev toga, reč je o podnošljivom akcijašu, ali i filmu koji neće vratiti ovaj žanr u prvi plan niti biti referenca za buduće naslove. Štaviše, PARIS me je uglavnom postakao da repriziram barem akcione scene iz KINGDOMa.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment