Pogledao sam EDGE OF DARKNESS Martina Campbella, što se mene tiče, jedan od najočekivanijih filmova 2010. godine. Na ključnim nivoima, uprkos jednom velikom nedostatku, ovaj film je isporučio i mogu reći da sam zadivoljan a onim što je slabo sam prevashodno iznenađen i zbunjen.
Mel Gibson se vratio with a vengeance. Mel je i dalje force to be reckoned with i u ovom filmu on pokazuje da je mnogo više od akcionog heroja. Zaista dominira ekranom i bez problema nosi jako tešku ulogu kroz ceo film, bez maltene ijedne scene u kojoj se odmara. A uloga je vrlo lako mogla skliznuti u neuverljivost i neukus, ipak je ubistvo kćerke u pitanju, i ipak je to ona situacija u kojoj se čovek već nalazio još na početku karijere. Međutim, ovde nema ponavljanja, Mel Gibson isporučuje i to je sve na nivou.
Isto se može reći i za sve ključne supporting igrače, pre svih Ray Winstonea i Danny Hustona koji su sjajni "špreheri" i dobro sparinguju sa Melom.
Drugi bitan element je scenario Williama Monahana i Andrew Bovella koji je odličan i iako je lišio film tog iracionalnog, definišućeg aspekta totalne iracionalnosti koji bio osnov serije Troy Kennedy Martina, uspeva da pruži novi spin conspiracy filmu time što na novi način prikazuje workings negativaca.
Ono što iznenađuje to je prilično tanka egzekucija Martina Campbella. Dakako, ima tu lepih detalja, ali film je potpuno neubedljiv na nivou production designa, na ulicama nema prolaznika, sva kola su jednolična i ganc nova, ljudi borave u ambijentima koji ne odaju utisak da u njima iko živi, a u pojedinim scenama mizanscen je na nivou srpskog filma tipa lik ustane, dođe, stane, govori, nema onih varijanti tipa ljudi hodaju i glume i sl. Martin Campbell je stari profi koji zna šta radi i rekao bih da je ovo neka vrsta cronebergovskog iskliznuća u nešto što on pogrešno doživljava kao ozbiljnost, ili je pak znak neumitnog starenja. Imajmo na umu, Campbell je jedan od najstarijih među high profile rediteljima kojima studiji prepuštaju blokbastere. zahvaljujući slabom production designu, EDGE OF DARKNESS u pojedinim momentima izgleda kao ČETVRTI ČOVEK a ponekad i kao DTV. Na svu sreću, Mel i scenario su dovoljno jaki da celu priču održe na površini. Ipak, koliko me istinski čudi unisono hvaljenje Campbellovog profesionalizma u vizuelnom smislu, toliko me ne čudi slab odziv publike na film. Mislim da su izuzev Mela aduti ovog filma presofisticirani i zamaskirani apatičnošću Campbellove egzekucije.
Bojana Novaković ima bitnu ulogu u filmu. Čovek koji režira APOCALYPTO i žena koja glumi u ŠIŠANJU imaju dovoljno neuračunljivosti u sebi da prođu kao otac i kćerka.
U svakom slučaju, EDGE OF DARKNESS je povratak Mela glumi sa jednom od potentnijih uoga u njegovom opusu. Šteta je što sam film nije na nivou njegovih najboljih po nivou egzekucije. Međutim, na svu sreću EDGE je primer kako zvezda može da podigne slabiji production i techical values na viši nivo.
* * * / * * * *
Mel Gibson se vratio with a vengeance. Mel je i dalje force to be reckoned with i u ovom filmu on pokazuje da je mnogo više od akcionog heroja. Zaista dominira ekranom i bez problema nosi jako tešku ulogu kroz ceo film, bez maltene ijedne scene u kojoj se odmara. A uloga je vrlo lako mogla skliznuti u neuverljivost i neukus, ipak je ubistvo kćerke u pitanju, i ipak je to ona situacija u kojoj se čovek već nalazio još na početku karijere. Međutim, ovde nema ponavljanja, Mel Gibson isporučuje i to je sve na nivou.
Isto se može reći i za sve ključne supporting igrače, pre svih Ray Winstonea i Danny Hustona koji su sjajni "špreheri" i dobro sparinguju sa Melom.
Drugi bitan element je scenario Williama Monahana i Andrew Bovella koji je odličan i iako je lišio film tog iracionalnog, definišućeg aspekta totalne iracionalnosti koji bio osnov serije Troy Kennedy Martina, uspeva da pruži novi spin conspiracy filmu time što na novi način prikazuje workings negativaca.
Ono što iznenađuje to je prilično tanka egzekucija Martina Campbella. Dakako, ima tu lepih detalja, ali film je potpuno neubedljiv na nivou production designa, na ulicama nema prolaznika, sva kola su jednolična i ganc nova, ljudi borave u ambijentima koji ne odaju utisak da u njima iko živi, a u pojedinim scenama mizanscen je na nivou srpskog filma tipa lik ustane, dođe, stane, govori, nema onih varijanti tipa ljudi hodaju i glume i sl. Martin Campbell je stari profi koji zna šta radi i rekao bih da je ovo neka vrsta cronebergovskog iskliznuća u nešto što on pogrešno doživljava kao ozbiljnost, ili je pak znak neumitnog starenja. Imajmo na umu, Campbell je jedan od najstarijih među high profile rediteljima kojima studiji prepuštaju blokbastere. zahvaljujući slabom production designu, EDGE OF DARKNESS u pojedinim momentima izgleda kao ČETVRTI ČOVEK a ponekad i kao DTV. Na svu sreću, Mel i scenario su dovoljno jaki da celu priču održe na površini. Ipak, koliko me istinski čudi unisono hvaljenje Campbellovog profesionalizma u vizuelnom smislu, toliko me ne čudi slab odziv publike na film. Mislim da su izuzev Mela aduti ovog filma presofisticirani i zamaskirani apatičnošću Campbellove egzekucije.
Bojana Novaković ima bitnu ulogu u filmu. Čovek koji režira APOCALYPTO i žena koja glumi u ŠIŠANJU imaju dovoljno neuračunljivosti u sebi da prođu kao otac i kćerka.
U svakom slučaju, EDGE OF DARKNESS je povratak Mela glumi sa jednom od potentnijih uoga u njegovom opusu. Šteta je što sam film nije na nivou njegovih najboljih po nivou egzekucije. Međutim, na svu sreću EDGE je primer kako zvezda može da podigne slabiji production i techical values na viši nivo.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment