Pogledao sam SLOVENKU Damjana Kozolea. Prvi utisak je svakako to da se sudeći po ovom filmu, a ne moramo sumnjati u njegovu autentičnost, u Ljubljani za 200 evra može naći vrlo solidna poslovna pratnja, i da su to verovatno jedine kurve u kosmosu kojima se ne plaća unapred.
Kada se pogleda broj producenata i država koje su finansirale ovaj film, čovek bi pomislio da je Kozole snimio LORD OF THE RINGS. A zapravo snimio je jedan solidan, pristojan mali film o devojci iz Krškog koja živi u Ljubljani kao working girl.
Kozole se dakle vraća u slovenački Springfield iz filma REZERVNI DELI. Ako se u REZERVNIM slovenački Homer Simpson bavio švercovanjem azijskih emigranata, u ovom filmu on je ostareli hard roker sa ćerkom koja se prostituiiše u Ljubljani. Dva zapleta, jedan o "Slovenkinim" doživljajima u svetu prostitucije i drugi o odnosu sa ocem, u više navrata zaprete da pretvore SLOVENKU u nekoherentan film, ali do kraja cele priče Kozole uspeva da ga zaokruži na zadovoljavajući način, da svemu da smisao, čak i da izbegne tipično jugoslovensko dramaturško razrešenje koje podrazumeva smrt junaka.
Nina Ivanišin je odlična u naslovnoj ulozi i njena mala uloga iz NEKA OSTANE MEĐU NAMA je dobar uvod u goods koje ovde deliveruje.
Kozole je opterećen temom EU i plasira niz prilično heavyhanded detalja vaznih za svoju evroskepsu. Jedan je svakako subplot sa kreditom za kupovinu stana koji gura junakinju sve dublje a drugi je to što su "Slovenkini" klijenti mahom stranci, delegati iz EU koji učestvuju na nekom skupu u Ljubljani. Iako je dosta eksplicitan u tom smislu, srce mu je na pravom mestu, iako je to mesto opšte.
Detalj koji se mora naročito izdvojiti pored Nine Ivanišin jesu likovi pimpova koji pokušavaju da uzmu glavnu junakinju pod svoje. Oni su pravi delight za ljubitelje Pimp Cineme i egzotičan dodatak ovom podžanru na svetskom nivou.
Muziku su radili Silence, i od toga sam mnogo očekivao, ali nisu se baš pretrgli. Ima samo par incidentnih tema koje ne liče na njih i na špici se čuje RUNALONG.
SLOVENKA je vrlo solidan mejnstrim film koji se ne izdvaja, ali mu se ne može mnogo zameriti. Po svom nivou daleko je iznad naše produkcije, a po zrelosti i konzistentnosti izdvaja se i u regionalnim okvirima.
* * * / * * * *
Kada se pogleda broj producenata i država koje su finansirale ovaj film, čovek bi pomislio da je Kozole snimio LORD OF THE RINGS. A zapravo snimio je jedan solidan, pristojan mali film o devojci iz Krškog koja živi u Ljubljani kao working girl.
Kozole se dakle vraća u slovenački Springfield iz filma REZERVNI DELI. Ako se u REZERVNIM slovenački Homer Simpson bavio švercovanjem azijskih emigranata, u ovom filmu on je ostareli hard roker sa ćerkom koja se prostituiiše u Ljubljani. Dva zapleta, jedan o "Slovenkinim" doživljajima u svetu prostitucije i drugi o odnosu sa ocem, u više navrata zaprete da pretvore SLOVENKU u nekoherentan film, ali do kraja cele priče Kozole uspeva da ga zaokruži na zadovoljavajući način, da svemu da smisao, čak i da izbegne tipično jugoslovensko dramaturško razrešenje koje podrazumeva smrt junaka.
Nina Ivanišin je odlična u naslovnoj ulozi i njena mala uloga iz NEKA OSTANE MEĐU NAMA je dobar uvod u goods koje ovde deliveruje.
Kozole je opterećen temom EU i plasira niz prilično heavyhanded detalja vaznih za svoju evroskepsu. Jedan je svakako subplot sa kreditom za kupovinu stana koji gura junakinju sve dublje a drugi je to što su "Slovenkini" klijenti mahom stranci, delegati iz EU koji učestvuju na nekom skupu u Ljubljani. Iako je dosta eksplicitan u tom smislu, srce mu je na pravom mestu, iako je to mesto opšte.
Detalj koji se mora naročito izdvojiti pored Nine Ivanišin jesu likovi pimpova koji pokušavaju da uzmu glavnu junakinju pod svoje. Oni su pravi delight za ljubitelje Pimp Cineme i egzotičan dodatak ovom podžanru na svetskom nivou.
Muziku su radili Silence, i od toga sam mnogo očekivao, ali nisu se baš pretrgli. Ima samo par incidentnih tema koje ne liče na njih i na špici se čuje RUNALONG.
SLOVENKA je vrlo solidan mejnstrim film koji se ne izdvaja, ali mu se ne može mnogo zameriti. Po svom nivou daleko je iznad naše produkcije, a po zrelosti i konzistentnosti izdvaja se i u regionalnim okvirima.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment