Reprizirao sam jedan od filmova koji su mi obeležili detinjstvo - BMX BANDITS Brian Trenchard-Smitha, naslov koji se nepravedno gotovo isključivo vezuje za one rubrike o ranim radovima poznatih zvezda, objašnjenje imena bendova, iako je zapravo reč o filmu čiji je istorijski značaj kao beleške o BMX pomami s početka osamdesetih mnogo veći.
U tom smislu, Trenchard-Smith, velikan Ozploitationa upravo isporučuje ono što se od ovakvog filma traži, priču oslonjenu na mlade junake - tinejdžere koji uspevaju da nađu smisao u primeni svojih neverovatnih BMX skillova. Koliko se priča može pričati gotovo isključivo kroz BMX akrobacije i ponešto pratećeg kriminalističkog plota, Trenchard- Smith pokazuje do maksimuma i nadovezuje se suštinski na svoje showcase filmove koje je radio sa Grant Pageom, pre svih STUNT ROCK koji je u priličnoj meri bio inspiracija za Tarantinov DEATH PROOF.
Izvan BMX stuntova, film je dosta konvencionalan, sa postavkom omladinskih likova koji su dosta slični Amblin tradiciji, ali ipak ne toliko dobri i upečatljivi i negativcima koji su zapravo vrlo spooky ali ih Trenchard-Smith ublažava time što ih kad god su na granici da postanu zaista opasni tretira kao slapstick pajace. Ipak ta umekšavanja su toliko očigledna i toliko manje ubedljiva od dark detalja da je jasno na kojoj strani je rediteljevo srce. Iako je formalno film vrlo prijemčiv i koncipiran kao family-friendly zabava, Trenchard-Smith u nekoliko navrata mora da ispravlja pogrešan utisak koji ostavljaju njegovi suštnski anarhični mladi junaci.
Za razliku od Amblin junaka, Trenchard-Smithovi junaci praktično žive potpuno off the grid iako su deca, školu i roditelje samo povremeno pomenu i film je, da nema tih family values punchlineova zapravo vrlo asocijalan. Ovu temu mladalačke pobune i represivnog sistema Trenchard-Smith je odlično elaborirao u filmu DEAD END DRIVE-IN sa čijim junacima ovi iz BMX BANDITSa imaju itekako veze.
Kad je reč o ranim radovima, pored Nicole Kidman treba zabeležiti da je i danas čuveni, prestižni DP John Seale snimao ovaj film.
BMX BANDITS naravno danas nema onaj uticaj na mene kao kad sam bio dete koje vozi bicikl, ali ipak mi je drago da nije reč o potpuno besmislenom filmu već i da mi je i danas u izvesnom smislu bio zanimljiv za gledanje.
* * 1/2 / * * * *
U tom smislu, Trenchard-Smith, velikan Ozploitationa upravo isporučuje ono što se od ovakvog filma traži, priču oslonjenu na mlade junake - tinejdžere koji uspevaju da nađu smisao u primeni svojih neverovatnih BMX skillova. Koliko se priča može pričati gotovo isključivo kroz BMX akrobacije i ponešto pratećeg kriminalističkog plota, Trenchard- Smith pokazuje do maksimuma i nadovezuje se suštinski na svoje showcase filmove koje je radio sa Grant Pageom, pre svih STUNT ROCK koji je u priličnoj meri bio inspiracija za Tarantinov DEATH PROOF.
Izvan BMX stuntova, film je dosta konvencionalan, sa postavkom omladinskih likova koji su dosta slični Amblin tradiciji, ali ipak ne toliko dobri i upečatljivi i negativcima koji su zapravo vrlo spooky ali ih Trenchard-Smith ublažava time što ih kad god su na granici da postanu zaista opasni tretira kao slapstick pajace. Ipak ta umekšavanja su toliko očigledna i toliko manje ubedljiva od dark detalja da je jasno na kojoj strani je rediteljevo srce. Iako je formalno film vrlo prijemčiv i koncipiran kao family-friendly zabava, Trenchard-Smith u nekoliko navrata mora da ispravlja pogrešan utisak koji ostavljaju njegovi suštnski anarhični mladi junaci.
Za razliku od Amblin junaka, Trenchard-Smithovi junaci praktično žive potpuno off the grid iako su deca, školu i roditelje samo povremeno pomenu i film je, da nema tih family values punchlineova zapravo vrlo asocijalan. Ovu temu mladalačke pobune i represivnog sistema Trenchard-Smith je odlično elaborirao u filmu DEAD END DRIVE-IN sa čijim junacima ovi iz BMX BANDITSa imaju itekako veze.
Kad je reč o ranim radovima, pored Nicole Kidman treba zabeležiti da je i danas čuveni, prestižni DP John Seale snimao ovaj film.
BMX BANDITS naravno danas nema onaj uticaj na mene kao kad sam bio dete koje vozi bicikl, ali ipak mi je drago da nije reč o potpuno besmislenom filmu već i da mi je i danas u izvesnom smislu bio zanimljiv za gledanje.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment