Tuesday, April 6, 2010

STAKEOUT ON DOPE STREET

Pogledao sam STAKEOUT ON DOPE STREET Irvina Kershnera iz 1958. godine koji je savremenoj publici pre svega zanimljiv po tome što ga je James Ellroy hypeovao tokom svog ciklusa na TCMu. Film je vrlo zanimljiv i koristi se strukturom docudrame koja je bila dosta prisutna u niskobudžetnom krimiću pedesetih i služila rediteljima poput Donalda Siegela u nekim od efektnijih naslova.

Film ima zanimljivou postavku o trojici mladića koji pronalaze torbu sa drogom i odlučuju da je plasiraju na tržištu ali ubrzo postaju meta ukrštene potere mafije i policije. Po strukturi zapleta, STAKEOUT ON DOPE STREET je dosta sličan klasiku ACROSS 110th STREET i u izvesnom smislu Kershner je sa ponešto efektnog location shootinga anticipirao ovaj ipak znatno superiorniji i pregnantniji film.

Ipak, na kreaju, Kershner nije dovoljno iskusan da prevaziđe potrebu producenata da film bude moralitet i da na barem tri nivoa plasira svoju poruku a budžet je vrlo nizak čak i za ondašnje standarde tako da reditelj ne može da se razmahne kad je reč o lokacijama i akciji.

Ipak, STAKEOUT izvlači maksimum iz onoga što može i stoji kao efikasan i tvrd B-krimić koji najavljuje pojavljivanje značajnog reditelja.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment