Pogledao sam THE DEADLY AFFAIR Sidney Lumeta, film baziran na romanu John le Carrea CALL FOR THE DEAD. Kao veliki fan le Carrea, mogu reći da je ovaj film dosta drugačiji od adaptacija ovog pisca pošto bi se reklo da ga je Lumet sveo na dosta konkretniju trilersku premisu koja na planu špijunske intrige gubi tipičnu lecarreovsku višeslojnost i cinizam.
Međutim, upravo ono što i drži ovaj film gledljivim, ispod naslaga Lumetove bezlične režije i nefokusirane naracije jeste Le Carre i njegovi transgresivni međuljudski odnosi najpre oličeni kroz "dežntlmenski brak" glavnog junaka i njegove supruge a zatim i kroz samu špijusnku zaveru koja je bazirana na specifičnim intimnim "aranžmanima".
Upravo u tim intimističkim scenama, Lumetov film postaje najzanimljiviji, dočim u trilerskom segmentu ostaje jedino zanimljiv zbog namerno biranih opskurnih londonskih lokacija ali je nepovratno lišen napetosti i tenzije bilo koje vrste.
Glumačka ekipa koju predvodi James Mason sa Harry Andrewsom i Maximilian Schellom je solidna, ali nije iznad svojih tipično dobrih dometa.
Scenario Paul Dehna, koji je radio adaptaciju za neuporedivo superiorniji Rittov film THE SPY WHO CAME IN FORM THE COLD očigledno ide na pojednostavljivanje le Carreovog narativa, što je po definiciji pametan postupak, ali ne u slučaju Lumeta kome nedostaje suptilnost u režiji kako bi tu priču sproveo do kraja.
Ipak, sam literarni predložak nudi dovoljno specifičnih detalja i karaktera kako bi se DEADLY AFFAIR nesumnjivo izdvojio kao naslov u tzv. "oporoj" fazi špijunskog filma.
* * 1/2 / * * * *
Međutim, upravo ono što i drži ovaj film gledljivim, ispod naslaga Lumetove bezlične režije i nefokusirane naracije jeste Le Carre i njegovi transgresivni međuljudski odnosi najpre oličeni kroz "dežntlmenski brak" glavnog junaka i njegove supruge a zatim i kroz samu špijusnku zaveru koja je bazirana na specifičnim intimnim "aranžmanima".
Upravo u tim intimističkim scenama, Lumetov film postaje najzanimljiviji, dočim u trilerskom segmentu ostaje jedino zanimljiv zbog namerno biranih opskurnih londonskih lokacija ali je nepovratno lišen napetosti i tenzije bilo koje vrste.
Glumačka ekipa koju predvodi James Mason sa Harry Andrewsom i Maximilian Schellom je solidna, ali nije iznad svojih tipično dobrih dometa.
Scenario Paul Dehna, koji je radio adaptaciju za neuporedivo superiorniji Rittov film THE SPY WHO CAME IN FORM THE COLD očigledno ide na pojednostavljivanje le Carreovog narativa, što je po definiciji pametan postupak, ali ne u slučaju Lumeta kome nedostaje suptilnost u režiji kako bi tu priču sproveo do kraja.
Ipak, sam literarni predložak nudi dovoljno specifičnih detalja i karaktera kako bi se DEADLY AFFAIR nesumnjivo izdvojio kao naslov u tzv. "oporoj" fazi špijunskog filma.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment