Pogledao sam CHANEL COCO & IGOR STRAVINSKY Jana Kounena. Reč je o filmu koji se potpuno razlikuje od Kounenovog stila na koji smo do sada navikli. Ovog puta snimio je jedan krajnje klasicistički postavljen film kome je po Kounenovim rečima uzor bio Scorsese iz svoje AGE OF INNOCENCE faze mnogo više nego Lucile Hadžihalilović iz INNOCENCE faze, u svakom slučaju.
U tom smislu, Kounen pokušava da napravi ono što bismo očekivali od ovakvog naslova, suptilan francuski mentalno-erotski dvoboj između kreatorke i kompozitora, koji su umeli da kreiraju i iskomponuju sve osim svojih sudbina.
Scenario je postavljen gotovo rohmerovski, dakle bez tipičnog postavljanja spolja vođenog narativa već se priča uglavnom izlaže kroz situacije i likove i taj sistem uglavnom funkcioniše.
Knjigu Chrisa Greenhalgha je prvobitno trebalo da ekranizuje Billy Friedkin, međutim sa njim film nikako nije uspevao da se spakuje, i onda je Kounen praktično došao na gotovo pripremljen projekat.
Pored uvodnog set-piecea na Igorovoj premijeri, Kounen koristi još nekoliko prilika da ubaci nešto svog vizuelnog stila a ljubak detalj je i to što svi govore na jezicima koje su zaista koristili.
Mads Mikkelsen je standardan, sa tim dodatkom da glumi na ruskom a Anna Mouglalis je odlična i dominantnija od njega u glumačkoj podeli. Fin curio je da ruskog grofa igra Raša Bukvić koji zaista glumi u sve prestižnijim projektima.
Ne mogu reći da me je tema ovog Kounenovog filma zaintrigirala, ali filmu se ne može osporiti visok zanatski nivo i teško da se ovakva priča može bolje interpretirati.
* * * / * * * *
U tom smislu, Kounen pokušava da napravi ono što bismo očekivali od ovakvog naslova, suptilan francuski mentalno-erotski dvoboj između kreatorke i kompozitora, koji su umeli da kreiraju i iskomponuju sve osim svojih sudbina.
Scenario je postavljen gotovo rohmerovski, dakle bez tipičnog postavljanja spolja vođenog narativa već se priča uglavnom izlaže kroz situacije i likove i taj sistem uglavnom funkcioniše.
Knjigu Chrisa Greenhalgha je prvobitno trebalo da ekranizuje Billy Friedkin, međutim sa njim film nikako nije uspevao da se spakuje, i onda je Kounen praktično došao na gotovo pripremljen projekat.
Pored uvodnog set-piecea na Igorovoj premijeri, Kounen koristi još nekoliko prilika da ubaci nešto svog vizuelnog stila a ljubak detalj je i to što svi govore na jezicima koje su zaista koristili.
Mads Mikkelsen je standardan, sa tim dodatkom da glumi na ruskom a Anna Mouglalis je odlična i dominantnija od njega u glumačkoj podeli. Fin curio je da ruskog grofa igra Raša Bukvić koji zaista glumi u sve prestižnijim projektima.
Ne mogu reći da me je tema ovog Kounenovog filma zaintrigirala, ali filmu se ne može osporiti visok zanatski nivo i teško da se ovakva priča može bolje interpretirati.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment