Friday, October 31, 2008

DEATH DIMENSION

Sinoć sam hteo da pogledam BURN AFTER READING. međutim, posle pet minuta sam shvatio da će mi biti potrebno previše energije kako bih ga svaladao te sam se latio Al Adamsonovog DEATH DIMENSIONa.

DEATH DIMENSION je opskuran exploitation film sa kraja sedamdesetih u kome igraju opiljci najvećih exploitation hitova te dekade. Glavnu ulogu igra Jim Kelly, crnac iz ENTER THE DRAGON, što se mene tiče, posle Jim Browna, najbolji blaxploitation glumac koji nažalost izuzev BLACK BELT JONESa nije uspeo da ima puno major naslova, zatim George Lazenby, jedan odličan Bond koji je nažalost snimio samo jedan film a posle otišao u Hong Kong da radi sa braćom Shaw, i konačno Harold Sakata, poznatiji kao Odd Job iz GOLDFINGERa, možda i najčuveniji henchman u seriji.

Kada se svemu tome doda da je film režirao Al Adamson (relativno skoro sam gledao i njegovu saradnju sa Kellyjem u filmu BLACK SAMURAI), reditelj sa dna exploitationkace, onda bi se moglo reći da je DEATH DIMENSION prijatno iznenađenje.

Sva akcija i zaplet su pali na Kellyjeva pleća, Lazenby je samo epizoda a čak se ni ne tuče sa Kellyjem već ga ubije Myron Bruce Le, jedan od bootleg dvojnika Bruce Leeja, s tim što je sama pogibija senzacionalna-Lazenby upada u bazen držeći se za strujni kabl.

S druge strane, bez šešira sa oštrim obodom Odd Job je samo još jedan rvač sa Havaja, tako da je njegova tuča sa Kellyjem prilično konvencionalna.

Međutim, pre toga Kelly ima sasvim dovoljno priika da pokaže svoje chop socky kvalitete a Adamson donosi dve začuđujuće spektakularne i sasvim solidne scene sa helikopterom i avionom.

U svakom slučaju, iako DEATH DIMENSION ne isporučuje clash između exploitation ikona koji se očekivao, stoji kao simpatična B-podukcija s kraja sedamdesetih.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment