Pogledao sam ponovo film HOOPER Hala Needhama, courtesy of Ginger.
Ako se uzme u obzir koliko je dekadentan bio njegovi potonji opus sa i bez Burta koji se iscrpljivao u lupanju kola, i u kome se gledalac zaista pitao kako je ovaj čovek uopšte došao do toga da snima filma, HOOPER je bio odgovor na to pitanje.
Poznat je moj soft spot za kaskadere, pa o njemu neću govoriti previše. U ovom filmu, koji je vrlo fikcionalan i u mnogo čemu proizvoljan, Needham se na površini bavi pitanjem tog surovog posla u kome se bukvalno telo ulaže u film, radni vek je kratak i pun rizika a poslodavci su neumereni u svojim vizijama. Needham ne daje jednostavne odgovore iako je na strani kaskadera. Međutim, kada u jednom trenutku producent kaže reditelju "It's just a movie" a ovaj upadne u tiradu kako je definicija "just a movie" apsolutno neprihvatljiva, koliko god to Needham karikirao, u toj raspravi ima nešto što prodire u samu srž infekcije zvane film.
Međutim, na razmeđi pšrvog i drugog plana, HOOPER je film o izumiranju stare vrste muškaraca i dolaska novih. Muškarci u needhamovom filmu su kaskaderi ali njegov film se odnosi na sve one kojima fizička snaga i spremnost donose zaposlenje. Burt Reynolds, u to vreme neprikosnovena box office zvezda, vrlo hrabro igra mačo muškarca koji je na kraju svog puta, čije telo više ne može da izdrži napor, i koga pristiskaju razne anksioznosti zbog toga.
Konačno, zgodno se potrefilo da je film o kaskaderima uvek vezan i za žanr vesterna, uostalom Yakima Canutt, granddaddy svih slavnih stuntmena je i počeo u vesternu, tako da Needham mudro integriše i puno goo ole boy elegije u svoju priču.
Gluma je vrlo lagana, na ivici totalne improvizacije, i u tome je savršeno. Ako imamo u vidu da je Needham došao u svet filma kao kaskader, neverovatno je visok nivo glume u ovom filmu i više liči na neki rad Roberta Altmana nego priučenog reditelja.
O akcionom spektaklu i kaskaderskim tačkama, ne treba trošiti reči. iako, naravnmo snimanje filma ne izgleda tako, Needham pravi odličnu paralelu između pogleda ispred i iza scene i stvara jedan fikcionalni hibrid snimanja filma koji deluje uverljivo iako je potpuno artificjelan.
Nažalost, Needham nikada nije dostigao slavu ovog klasika. međutim, HOOPER je dovoljno sjajan film da možemo smatrati kako Needhamov dolazak na film nije uzaludan.
* * * 1/2 / * * * *
Ako se uzme u obzir koliko je dekadentan bio njegovi potonji opus sa i bez Burta koji se iscrpljivao u lupanju kola, i u kome se gledalac zaista pitao kako je ovaj čovek uopšte došao do toga da snima filma, HOOPER je bio odgovor na to pitanje.
Poznat je moj soft spot za kaskadere, pa o njemu neću govoriti previše. U ovom filmu, koji je vrlo fikcionalan i u mnogo čemu proizvoljan, Needham se na površini bavi pitanjem tog surovog posla u kome se bukvalno telo ulaže u film, radni vek je kratak i pun rizika a poslodavci su neumereni u svojim vizijama. Needham ne daje jednostavne odgovore iako je na strani kaskadera. Međutim, kada u jednom trenutku producent kaže reditelju "It's just a movie" a ovaj upadne u tiradu kako je definicija "just a movie" apsolutno neprihvatljiva, koliko god to Needham karikirao, u toj raspravi ima nešto što prodire u samu srž infekcije zvane film.
Međutim, na razmeđi pšrvog i drugog plana, HOOPER je film o izumiranju stare vrste muškaraca i dolaska novih. Muškarci u needhamovom filmu su kaskaderi ali njegov film se odnosi na sve one kojima fizička snaga i spremnost donose zaposlenje. Burt Reynolds, u to vreme neprikosnovena box office zvezda, vrlo hrabro igra mačo muškarca koji je na kraju svog puta, čije telo više ne može da izdrži napor, i koga pristiskaju razne anksioznosti zbog toga.
Konačno, zgodno se potrefilo da je film o kaskaderima uvek vezan i za žanr vesterna, uostalom Yakima Canutt, granddaddy svih slavnih stuntmena je i počeo u vesternu, tako da Needham mudro integriše i puno goo ole boy elegije u svoju priču.
Gluma je vrlo lagana, na ivici totalne improvizacije, i u tome je savršeno. Ako imamo u vidu da je Needham došao u svet filma kao kaskader, neverovatno je visok nivo glume u ovom filmu i više liči na neki rad Roberta Altmana nego priučenog reditelja.
O akcionom spektaklu i kaskaderskim tačkama, ne treba trošiti reči. iako, naravnmo snimanje filma ne izgleda tako, Needham pravi odličnu paralelu između pogleda ispred i iza scene i stvara jedan fikcionalni hibrid snimanja filma koji deluje uverljivo iako je potpuno artificjelan.
Nažalost, Needham nikada nije dostigao slavu ovog klasika. međutim, HOOPER je dovoljno sjajan film da možemo smatrati kako Needhamov dolazak na film nije uzaludan.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment