Pogledao sam TAKEN Pierre Morela, courtesy of Ginger.
Dugo sam čekao ovaj film i čekanje se isplatilo. Morel je posle B13 pokazao da nije one trick pony i što je još važnije snimio je još jedan akcioni klasik koji je potpuno različiti od prethodnog pokazujući da ima raznovrsne kapacitete.
TAKEN je jedan od naslova nastalih u Bessonovoj hiperprodukciji, međutim, sasvim je jasno da je ovaj film imao ozbiljniji tretman i da za razliku od drugih filmova u kojima je tek poneka scena dobra, a to su mahom oni pravljeni za francusko tržište, ovaj film je sniman za Ameriku i uspeva da bude zanimljiv i da drži tenziju u celom toku.
Začuđen sam da je ovoliko odugavlačeno sa američkom premijerom. Sasvim je jasno da TAKEN nije film koji može da pretenduje na vrhunske kritike, ali definitivno ima svoje mesto na bioskopskom repertoaru. U Francuskoj je uzeo oko 10 miliona dolara, u Rusiji je sad krenuo i već je na milion,
Pre svega Liam Neeson je zvezda koja zaista čini ovaj film. Liam u njemu pokazuje sve dimenzije svog talenta. Pre svega, Liam je čudovišno snažan za nekoga svojih godina. On ima 55 godina i pokazuje impresivnu fizičku pripremljenost. Zatim, jednoj krajnje generic priči, Neeson daje glumački kredibilitet, on zaista jako ozbiljno igra tog junaka. Toliko ozbiljno da na trenutke postaje hammy, i to u maniru Darkmana što ja takođe obožavam. Liam u hammy pulp izdanju je za mene pravo uživanje.
Zaplet filma je vrlo jednostavan i dobro je što ga Besson i Kamen nisu komplikovali. Film govori o tome šta bi se desilo kada bi neko oteo kći Jasona Bournea. Naravno gledali smo milion puta ovu priču, ali u ovom konkretnom slučaju, za razliku od Bonda gde je bornizacija bila besmislena, ovde bornizacija funkcioniše i Morel zaista uspeva da ovu jednostavnu priču digne na nivo thinking man's action filma.
On to radi pre svega u tome što detaljno, a to je francuski manir generalno, prikazuje junakove radne procese. Iako je film izuzetno zabavan, Morel odaje utisak kako je priči dao nekakav integritet.
Morelove inscenacije su jednostavne i energične. TAKEN sve vreme odaje utisak kako je jako jednostavan, gotovo kao da je mogao biti snimljen u Srbiji. Nažalost, u Srbiji nije mogao biti snimljen pošto su ga očigledno radili ljudi koji znaju svoj posao.
Neesonov junak pored Bourneovih osobina, ima dosta i Bauerovih tako da pored odličnih tuča, pucnjava iz poluautomatskog i automatskog oružja, ubijanja noževima, bacanja pod kola i pod brod i sl., njegov junak i divno muči ljudi na putu do razrešenja misterije ko mu je oteo ćerku.
Film ima i zdravu žanrovsku dozu ksenofobije. Albanci su prikazani kao najgori ološ a ni Arapi nisu bolje prošli. Štaviše, kada kći kaže Neesonu da želi da ide u Pariz, on savršeno plasira svoje negodovanje i sumnju da to tako treba. I nekako kada to Neeson kaže veruješ mu.
Naše gore list Raša Bukvić igra albanskog pimpa. Ima jednu solidnu scenu dijaloga sa Neesonom i posle imaju obračun. Uloga je sasvim dobro urađena, i pokazuje da je Raša vrlo filmičan i energičan. Naravno, i to su pre shvatili stranci nego Srbi.
TAKEN će poslužiti kao produkcioni model i za sledeći Morelov film u kome glumi John Travolta. Nadam se da će prilikom američke bioskopske eksploatacije u januaru iduće godine solidno proći iako je sasvim jasno da ge je Fox iz nekog neobjašnjihovg razloga dumpovao u taj termin.
Mislim da u TAKENu svi akcioni fanovi dobijaju itekako jak fiks u ovoj suši koja nas je pritisla.
* * * / * * * *
Dugo sam čekao ovaj film i čekanje se isplatilo. Morel je posle B13 pokazao da nije one trick pony i što je još važnije snimio je još jedan akcioni klasik koji je potpuno različiti od prethodnog pokazujući da ima raznovrsne kapacitete.
TAKEN je jedan od naslova nastalih u Bessonovoj hiperprodukciji, međutim, sasvim je jasno da je ovaj film imao ozbiljniji tretman i da za razliku od drugih filmova u kojima je tek poneka scena dobra, a to su mahom oni pravljeni za francusko tržište, ovaj film je sniman za Ameriku i uspeva da bude zanimljiv i da drži tenziju u celom toku.
Začuđen sam da je ovoliko odugavlačeno sa američkom premijerom. Sasvim je jasno da TAKEN nije film koji može da pretenduje na vrhunske kritike, ali definitivno ima svoje mesto na bioskopskom repertoaru. U Francuskoj je uzeo oko 10 miliona dolara, u Rusiji je sad krenuo i već je na milion,
Pre svega Liam Neeson je zvezda koja zaista čini ovaj film. Liam u njemu pokazuje sve dimenzije svog talenta. Pre svega, Liam je čudovišno snažan za nekoga svojih godina. On ima 55 godina i pokazuje impresivnu fizičku pripremljenost. Zatim, jednoj krajnje generic priči, Neeson daje glumački kredibilitet, on zaista jako ozbiljno igra tog junaka. Toliko ozbiljno da na trenutke postaje hammy, i to u maniru Darkmana što ja takođe obožavam. Liam u hammy pulp izdanju je za mene pravo uživanje.
Zaplet filma je vrlo jednostavan i dobro je što ga Besson i Kamen nisu komplikovali. Film govori o tome šta bi se desilo kada bi neko oteo kći Jasona Bournea. Naravno gledali smo milion puta ovu priču, ali u ovom konkretnom slučaju, za razliku od Bonda gde je bornizacija bila besmislena, ovde bornizacija funkcioniše i Morel zaista uspeva da ovu jednostavnu priču digne na nivo thinking man's action filma.
On to radi pre svega u tome što detaljno, a to je francuski manir generalno, prikazuje junakove radne procese. Iako je film izuzetno zabavan, Morel odaje utisak kako je priči dao nekakav integritet.
Morelove inscenacije su jednostavne i energične. TAKEN sve vreme odaje utisak kako je jako jednostavan, gotovo kao da je mogao biti snimljen u Srbiji. Nažalost, u Srbiji nije mogao biti snimljen pošto su ga očigledno radili ljudi koji znaju svoj posao.
Neesonov junak pored Bourneovih osobina, ima dosta i Bauerovih tako da pored odličnih tuča, pucnjava iz poluautomatskog i automatskog oružja, ubijanja noževima, bacanja pod kola i pod brod i sl., njegov junak i divno muči ljudi na putu do razrešenja misterije ko mu je oteo ćerku.
Film ima i zdravu žanrovsku dozu ksenofobije. Albanci su prikazani kao najgori ološ a ni Arapi nisu bolje prošli. Štaviše, kada kći kaže Neesonu da želi da ide u Pariz, on savršeno plasira svoje negodovanje i sumnju da to tako treba. I nekako kada to Neeson kaže veruješ mu.
Naše gore list Raša Bukvić igra albanskog pimpa. Ima jednu solidnu scenu dijaloga sa Neesonom i posle imaju obračun. Uloga je sasvim dobro urađena, i pokazuje da je Raša vrlo filmičan i energičan. Naravno, i to su pre shvatili stranci nego Srbi.
TAKEN će poslužiti kao produkcioni model i za sledeći Morelov film u kome glumi John Travolta. Nadam se da će prilikom američke bioskopske eksploatacije u januaru iduće godine solidno proći iako je sasvim jasno da ge je Fox iz nekog neobjašnjihovg razloga dumpovao u taj termin.
Mislim da u TAKENu svi akcioni fanovi dobijaju itekako jak fiks u ovoj suši koja nas je pritisla.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment