Pogledao sam TOTAL WESTERN Erica Rochanta, courtesy of Ginger. U Rochantovom slučaju, čini mi se da smo Ginger i ja verovatno jedini ljudi koji ga iole smatraju relevantnim za filmo kakvu raspravu i to zahvaljujući izvardednom filmu LES PATRIOTES sa kojim je pokazao kako se u Francuskoj radi ubedljiva euroamerikana i mudro benduju žanrovske konvencije. Lično, ja ga smatram pretečom Schoendoerffera koji to na najvišem nivou radi sada, iako ni Rochat nije mator. Čini mi se da se Rochantovoj liniji može pridružiti i Richet. No, slažem se, sva pobrojana imena su značajna samo u vrlom uskom getu koji relativno ozbiljno shvataju savremeni francuski žanrovski film.
TOTAL WESTERN je infesriorniji primer euroamerikane u odnosu na LES PATRIOTES. Naime, čini mi se da u ovom filmu Rochant pokušava da pruži jednu produkciono realnu interpretaciju američkog idioma hood filma, prepletenog sa gangsterskim filmom i vesternom. Elementi gangsterskog filma, u kome i Francuzi imaju bogatu tradiciju, dati su uvrlo amerikanizovanim crtama sa junakom koji tuđiom krivicom upada u nevolje sa velegradskom mafijom, zatim u vestren maniru beži na selo, i zatim u maniru hood filma završava u domu za maloletne delinkvente.
Izuzev vestern okvira, Rochant ne razrađuje prethodna dva. gangsterki je postavljen kao datost dok je odnos između okorelog kriminalca i mladih propaliteta dat suviše ovlaš bez istinske mogućnosti da se njegov dolazak smatra kritičnim za njegovo i njihovo sazrevanje, ako izuzmemo revolveraške nevolje u koje ih u finalu uvali.
TOTAL WESTERN nudi više od pola sata vrlo intenzivne akcije, koja je sporadično na nivou američkog filma osamdesetih, i to je super, međutim taj blok je dat na kraju filma i akcije pre toga gotovo da nema.
U tom smislu, TIOTAL WESTERN me jako podseća na mnoge scenarije naših reditelja koje zanima žanr i koji sadrže jednu podužu akcionu deonicu na samom kraju koja je mahom u potpunoj stilskoj koliziji sa prethodnim delom filma. Kod Rochanta nije reč o stilskoj koliziji, ali ipak činjenica je da gradnja priče do akcije na kraju nije takva da se iostvaruje katarza kroz ove akcione sekvence. iako sa nasiljem i akcijom nemam nikakav problem, naprosto stvari su suviše neuverljivo postavljene do samog finiša, kako na planu vođenja likova tako i miljea u kome se sve dešava da bi film funkcionisao kao celina.
Ovakvi gafovi su se dešavali i u boljim kućama. Najskorijiprimer je SMOKIN ACES Joe Carnahana u kome buildup i akciona završnica nisu najbolje usaglašeni.
Rochant oba segmenta režira vrlo sigurno, međutim ozbiljna ispraznost scenarija ga onemogućava da išta sem čiste visceralnosti u pojedinim momentima zaista profunkcioniše. To da Rochant može da pruži mnogo više vidimo iz niza samouvereno i solidno režiranih scena u ovom filmu. Nažalost, to da Rochant može više znamo i iz LES PATRIOTES tako da bi se TOTAL WESTERN na nivou opšteg kvaliteta svakako morao smatrati kao pad za njega. Ja doduše sem ova dva ništa višenisam gledao od Rochanta. Međutim, sa gledljivim TOTAL WESTERN i izvanrednim LES PATRIOTES mislim da je Rochant reditelj kome ću uvek pružati šansu.
* * 1/2 / * * * *
TOTAL WESTERN je infesriorniji primer euroamerikane u odnosu na LES PATRIOTES. Naime, čini mi se da u ovom filmu Rochant pokušava da pruži jednu produkciono realnu interpretaciju američkog idioma hood filma, prepletenog sa gangsterskim filmom i vesternom. Elementi gangsterskog filma, u kome i Francuzi imaju bogatu tradiciju, dati su uvrlo amerikanizovanim crtama sa junakom koji tuđiom krivicom upada u nevolje sa velegradskom mafijom, zatim u vestren maniru beži na selo, i zatim u maniru hood filma završava u domu za maloletne delinkvente.
Izuzev vestern okvira, Rochant ne razrađuje prethodna dva. gangsterki je postavljen kao datost dok je odnos između okorelog kriminalca i mladih propaliteta dat suviše ovlaš bez istinske mogućnosti da se njegov dolazak smatra kritičnim za njegovo i njihovo sazrevanje, ako izuzmemo revolveraške nevolje u koje ih u finalu uvali.
TOTAL WESTERN nudi više od pola sata vrlo intenzivne akcije, koja je sporadično na nivou američkog filma osamdesetih, i to je super, međutim taj blok je dat na kraju filma i akcije pre toga gotovo da nema.
U tom smislu, TIOTAL WESTERN me jako podseća na mnoge scenarije naših reditelja koje zanima žanr i koji sadrže jednu podužu akcionu deonicu na samom kraju koja je mahom u potpunoj stilskoj koliziji sa prethodnim delom filma. Kod Rochanta nije reč o stilskoj koliziji, ali ipak činjenica je da gradnja priče do akcije na kraju nije takva da se iostvaruje katarza kroz ove akcione sekvence. iako sa nasiljem i akcijom nemam nikakav problem, naprosto stvari su suviše neuverljivo postavljene do samog finiša, kako na planu vođenja likova tako i miljea u kome se sve dešava da bi film funkcionisao kao celina.
Ovakvi gafovi su se dešavali i u boljim kućama. Najskorijiprimer je SMOKIN ACES Joe Carnahana u kome buildup i akciona završnica nisu najbolje usaglašeni.
Rochant oba segmenta režira vrlo sigurno, međutim ozbiljna ispraznost scenarija ga onemogućava da išta sem čiste visceralnosti u pojedinim momentima zaista profunkcioniše. To da Rochant može da pruži mnogo više vidimo iz niza samouvereno i solidno režiranih scena u ovom filmu. Nažalost, to da Rochant može više znamo i iz LES PATRIOTES tako da bi se TOTAL WESTERN na nivou opšteg kvaliteta svakako morao smatrati kao pad za njega. Ja doduše sem ova dva ništa višenisam gledao od Rochanta. Međutim, sa gledljivim TOTAL WESTERN i izvanrednim LES PATRIOTES mislim da je Rochant reditelj kome ću uvek pružati šansu.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment