Pogledao sam FRAGMENT OF FEAR Richarda C. Sarafiana, courtesy of Ginger.
Ovaj prilično konfuzni triler sa David Hemmingsom smešten je u Britaniju i iako ne uspeva da plasira jasnu i fokusiranu priču, ipak uspeva da na nivou pojedinačnih scena bude izuzetno efektan. Sarafian je stari majstor exploitationa i uz energičan skor uspeva da stvori vrlo energičan film koji se pertvara kao da ima i priču i iz te simulacije priče uspeva da izvuče neke dobre situacije, radnje i stanja.
Naravno sva ova uspešna rešenja su mahom na površini i filmu bolno nedostaje suština, međutim u pojedinim situacijama Sarafianovo vladanje formom omogućuje da forma postane suština, i tada FRAGMENT OF FEAR odaje utisak značajnog filma.
Ono gde je Sarafian izgubio kompas bila je sama postavka misterije i junakove paranoje. Naime, u jnom trenutku psihoza je postala suviše neopipljiva, a nesposbnost gledaoca da dokuči da li je reč o deluzionalnostili ili o stvarnoj zaveri nije bila autorov trijumf već naprosto greška. Priče koje u sebi sadrže iracionalnost najbolje funkcionišu kad su racionalno izložene, što u ovom filmu nije slučaj.
Hemmings je ponovo u ulozi junaka uvučenog u sinister plot kao i u BLOW UPu i PROFONDO ROSSOu, i FRAGMENT OF FEAR je nažalost najslabiji u tom nizu. Ipak, ne znači da ga ne treba pogledati. Meni se štaviše kvalifikuje i za eventualnu reprizu.
* * 1/2 / * * * *
Ovaj prilično konfuzni triler sa David Hemmingsom smešten je u Britaniju i iako ne uspeva da plasira jasnu i fokusiranu priču, ipak uspeva da na nivou pojedinačnih scena bude izuzetno efektan. Sarafian je stari majstor exploitationa i uz energičan skor uspeva da stvori vrlo energičan film koji se pertvara kao da ima i priču i iz te simulacije priče uspeva da izvuče neke dobre situacije, radnje i stanja.
Naravno sva ova uspešna rešenja su mahom na površini i filmu bolno nedostaje suština, međutim u pojedinim situacijama Sarafianovo vladanje formom omogućuje da forma postane suština, i tada FRAGMENT OF FEAR odaje utisak značajnog filma.
Ono gde je Sarafian izgubio kompas bila je sama postavka misterije i junakove paranoje. Naime, u jnom trenutku psihoza je postala suviše neopipljiva, a nesposbnost gledaoca da dokuči da li je reč o deluzionalnostili ili o stvarnoj zaveri nije bila autorov trijumf već naprosto greška. Priče koje u sebi sadrže iracionalnost najbolje funkcionišu kad su racionalno izložene, što u ovom filmu nije slučaj.
Hemmings je ponovo u ulozi junaka uvučenog u sinister plot kao i u BLOW UPu i PROFONDO ROSSOu, i FRAGMENT OF FEAR je nažalost najslabiji u tom nizu. Ipak, ne znači da ga ne treba pogledati. Meni se štaviše kvalifikuje i za eventualnu reprizu.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment