Chung-Hyun Lee je u filmu BALLERINA koji je osvanuo na Netflixu snimio baš onu vrstu rutinskog lošeg filma koji je gurnuo hongkonšku produkciju nazad na marginu u poslednjim godinama postojanja Hong Konga kakvim ga poznajemo. Mada hongkonški film i danas postoji, on je ipak daleko manje značajan nego što je bio u onih tridesetak godina od kraja šezdesetih do kraja devedesetih.
Jedan od razloga "propasti" hongkonškog pre svega žanrovskog, da ne kažem "izvoznog" filma je prosto bio u tome što je uporedo sa filmovima značajnih autora nastajalo jako puno nusproizvoda koji su takođe stizali van zemlje i polako odbijali publiku. Japanski novi talas je doduše potom trajao još kraće. Južna Koreja se drži dosta dobro, već dvadeset godina su na vrhu dalekoistočnog filma za zapadnu publiku, ali naslovi kao što je BALLERINA dospevaju pred globalno gledalište a to ne zaslužuju.
BALLERINA nema puno obeležja južnokorejskog akcijaša. Za početak traje samo sat i po vremena. Nema tu sad nekih naročito zanimljivih odnosa, nema neke preterano kreativne akcije mada postoji želja koja nije ispraćena znanjem, ima natruha dizajna ali ni to se ne desi.
Sve u svemu, pamtim ovakve HK filmove baš iz perioda kad sam prestajao da ih pratim.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment