Pogledao sam BERBERIAN SOUND STUDIO Petera Stricklanda, film koji izgleda kao kada bi moroni upali na set BBCjeve serije THE HOUR dakle čak ne ni MAD MENa i poželeli da snime film. U osnovi, BERBERIAN SOUND STUDIO je otprilike dizajniran kao THE HOUR, britanski, snalažljivo, a na nivou zapleta je kao MAD MEN, dakle nije baš mnogo jak u zapletu, ali s druge strane, kako rekoh, liči da delo morona, pa nema tu intelektualnu dimenziju i tenziju među karakterima na kojima se bazira ova serija "bez zapleta". Ono što je primarni moronski impuls jeste polazište ovog filma da će junak u toku naporne postprodukcije na italijanskom autorskom horor filmu (u ovom slučaju, glavni junak tvrdi da je film horor a reditelj da je autorski film) početi da proživljava delirijum u kome živor imitira umetnosti, stapaju se realnost i fikcija, gubi se razum, ne zna se šta je java a šta san, i sve one petparačke pretpostavke u kojima horor film nosi u sebi pravi užas.
Junaka igra Toby Jones koji se već ukalupio kao glumac koji igra razne izopačene, frustrirane, mračne likove, i rekao bih da na osnovu ono malo "biografskih detalja" koje znamo o ovom junaku, imamo posla sa čovekom koji je već imao predispoziciju da izgubi razum, naročito kad je suočen sa jednim stresnim, pipavim i repetitivnim poslom kao što je pravljenje šumova i analogna postprodukcija zvuka. Međutim, to što on gubi razum nadražen horor zvucima, da ne ulazimo u kvalifikaciju samog filma, deluje prilično banalno i gura ovaj film put šunda za čije je standarde prilično spor, isprazan i dosadan.
Kao studija karaktera i potonuća u ludilo, odnosno kao film koji pretenduje da bude izvan žanra, BERBERIAN SOUND STUDIO je stvar koja zaslužuje podsmeh.
Jedino što preostaje jeste prikaz samog rada na filmu i ljudi koji su radili Italo, koje Strickland ne kontekstualizuje do kraja. Reditelj Santini jeste svojevrsna mešavina priča o raznim rediteljima, ali nema dovoljno "šire slike" kako bi se njihova pozicija bolje razumela.
BERBERIAN SOUND STUDIO je redak primer filma koji se uporno, iz kadra u kadar bavi onim što je manje zanimljivo, a na kraju ne upeva da bude čak ni kao Jarmusch koji se specijalizovao da prikazuje ono što konvencionalni filmovi ostavljaju u elipsi.
* 1/2 / * * * *
Junaka igra Toby Jones koji se već ukalupio kao glumac koji igra razne izopačene, frustrirane, mračne likove, i rekao bih da na osnovu ono malo "biografskih detalja" koje znamo o ovom junaku, imamo posla sa čovekom koji je već imao predispoziciju da izgubi razum, naročito kad je suočen sa jednim stresnim, pipavim i repetitivnim poslom kao što je pravljenje šumova i analogna postprodukcija zvuka. Međutim, to što on gubi razum nadražen horor zvucima, da ne ulazimo u kvalifikaciju samog filma, deluje prilično banalno i gura ovaj film put šunda za čije je standarde prilično spor, isprazan i dosadan.
Kao studija karaktera i potonuća u ludilo, odnosno kao film koji pretenduje da bude izvan žanra, BERBERIAN SOUND STUDIO je stvar koja zaslužuje podsmeh.
Jedino što preostaje jeste prikaz samog rada na filmu i ljudi koji su radili Italo, koje Strickland ne kontekstualizuje do kraja. Reditelj Santini jeste svojevrsna mešavina priča o raznim rediteljima, ali nema dovoljno "šire slike" kako bi se njihova pozicija bolje razumela.
BERBERIAN SOUND STUDIO je redak primer filma koji se uporno, iz kadra u kadar bavi onim što je manje zanimljivo, a na kraju ne upeva da bude čak ni kao Jarmusch koji se specijalizovao da prikazuje ono što konvencionalni filmovi ostavljaju u elipsi.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment