Sa dosta godina zakašnjenja pogledao sam HOLLYWOODLAND Allena Coultera, film o (samo)ubistvu George Reevesa u kome je Ben Affleck započeo svoj kambek. Nažalost, Affleck nije u glavnoj ulozi, on igra Reevesa a glavni junak je imaginarni losanđeleski private dick kog igra Adrien Brody, u vreme kada je posle uspeha sa Polanskim još uvek odavao utisak da bi mogao biti leading man. Ipak, kao što znamo, Brody nije taj kalibar i ako imamo u vidu da je scenario Paul Birnbauma upravo i najmanje zanimljiv u tim fikcionalnim delovima kroz koje nas vodi detektiv, onda HOLLYWOODLAND ne uspeva u onome što mu je osnovni zadatak a to je da nam kroz fikciju kaže istinu o Holivudu i jednom čoveku.
Na kraju filma, mi o Reevesu nismo mnogo pametniji, vidimo da je bio okružen ljudima koji su bili sposobni da mu naude i to je otprilike to.
Ne čudi da su tako živopisne ličnosti kao Toni Lanier koju igra Diane Lane i Eddie Mannix kog igra Bob Hoskins uz Reevesa zapravo glavni oslonac ovog filma. U tom smislu, Coulterovo opredeljenje da se bavi fikcijom a ne suvim biopicom o njihovom odnosu jedino je moglo imati smisla pod uslovom da je bio spreman da izađe sa nekim pravim, definitivnim rešenjem Reevesove misterije. Na kraju, on uprkos toj poštapalici sa fikcijom ostaje neodređen, neopredeljen i u krajnjoj liniji istovremeno lažan i skrupulozan.
Ako tome dodamo da uprkos tome što se dotiče istinitih događaja i prikazuje ih, Coulter mnoge "detektivske" scene postavlja kao poptuni kliše, na ivici omaža starim filmovima i samoparodije, jasno je da nije dobro postavio granicu u odnosu "filma" kao postupka i "filmske industrije" kao teme.
No, sve ove primedbe na stranu, HOLLYWOODLAND nije LA CONFIDENTIAL ali svakako jeste obavezan film za sve one koje zanima istorija Holivuda jer uprkos estetskim nedostacima govori o jednom zanimljivom slučaju, i pokazuje uzore za razne fatalne žene i beskrupulozne muževe koje smo viđali kasnije u noiru a proistekli su iz stvarnosti.
* * 1/2 / * * * *
Na kraju filma, mi o Reevesu nismo mnogo pametniji, vidimo da je bio okružen ljudima koji su bili sposobni da mu naude i to je otprilike to.
Ne čudi da su tako živopisne ličnosti kao Toni Lanier koju igra Diane Lane i Eddie Mannix kog igra Bob Hoskins uz Reevesa zapravo glavni oslonac ovog filma. U tom smislu, Coulterovo opredeljenje da se bavi fikcijom a ne suvim biopicom o njihovom odnosu jedino je moglo imati smisla pod uslovom da je bio spreman da izađe sa nekim pravim, definitivnim rešenjem Reevesove misterije. Na kraju, on uprkos toj poštapalici sa fikcijom ostaje neodređen, neopredeljen i u krajnjoj liniji istovremeno lažan i skrupulozan.
Ako tome dodamo da uprkos tome što se dotiče istinitih događaja i prikazuje ih, Coulter mnoge "detektivske" scene postavlja kao poptuni kliše, na ivici omaža starim filmovima i samoparodije, jasno je da nije dobro postavio granicu u odnosu "filma" kao postupka i "filmske industrije" kao teme.
No, sve ove primedbe na stranu, HOLLYWOODLAND nije LA CONFIDENTIAL ali svakako jeste obavezan film za sve one koje zanima istorija Holivuda jer uprkos estetskim nedostacima govori o jednom zanimljivom slučaju, i pokazuje uzore za razne fatalne žene i beskrupulozne muževe koje smo viđali kasnije u noiru a proistekli su iz stvarnosti.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment