Wednesday, January 11, 2012

REAL STEEL

Jedno od najprijatnijih iznenađenja 2011. godine je REAL STEEL Shawn Levyja, film koji je producirao Robert Zemeckis što je uvek garancija velikog potencijala ali ga je režirao Shawn Levy, reditelj koji se bavio izrazito nezanimljivim dečjim filmovima koji su upravo bili suprotnost onome što je sam Zemeckis uspostavio kao standard.

Otud, čudno mi je da je Levy zamenio Jonathana Mostowa na mestu reditelja, i ostaje pitanje da li je neki bolji reditelj mogao postići još i više ali kakav-takav Levy je sa ovim film filmom postigao baš dosta.

REAL STEEL je holivudski eskapizam u najčistijem obliku i što je još važnije film starog kova sa izuzetno savremenim, gotovo dekadentnim spinom - priče o sentimentalnom odnosu oca i sina, prevladavanju porodične krize i podela smeštene u svet borilačkih sportova nisu novost - od THE CHAMP do ROCKY BALBOAe - ali REAL STEEL je smešten u blisku budućnost kada se u ringu bore roboti.

Iako se tek nagoveštava da roboti možda naslućuju zašto ljudi plaču kao kod Camerona, ostale emocije su vezane za ljude premda naravno polovni root autsajder ima u sebi dosta od Brad Birdovog Iron Gianta.

Borbe robota su izvanredno realizovane i prilčično su uzbudljive, ali Levy se odlično snalazi i u scenama sa ljudima tako da REAL STEEL ne samo da ne štedi minutažu na karakterne scene nego su one izvanredne. Hugh Jackman kanališe pitomu dimenziju ranog Mel Gibsona a dečak Dakota Goyo je školski primer deteta-glumca.

Uvodna borba u kojoj se susreću robot i bik je antologijska i sve ostale su odlične. Sugar Ray Leonard je bio konsultant za borbe a pomoćnik režije je stari Cameronov i Zemeckisov saradnik Josh "Zulu" McLaglen.

Futuristički svet je koncipiran kao vrlo bliska budućnost, muzika i odeća su manje-više savremeni i publika liči na uobičajene MMA blue-collar fanove. Mislim da će se Mehmetu ovaj film dopasti u celini a naročćito zbog nekoliko manga toucheva. Inače, priča Richartda Mathesona na kojoj je baziran REAL STEEL je već snimljena kao epizoda TWILIGHT ZONE sa Lee Marvinom i baš bih voleo da vidim kako su je realizovali tada.

REAL STEEL je naišao na razumevanje kod kritike a zanimljivo je se van Amerike znatno više isplatio nego na domaćem tržištu gde je prošao tek pristojno. Očigledno je da čistiji holivudski postupci nailaze na veće razumevanje van Amerike.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment