Pogledao sam POCKET MONEY Stuarta Rosenberga, po scenariju Terrence Malicka, vrlo offbeat savremeni vestern u kome Paul Newman i Lee Marvin igraju dvojicu luzera iz savremene Amerike koji odlaze u Meksiko da kupe stoku po povoljnoj ceni. U Meksiku oni upadaju u razne nevolje, koje ni u jednom trenutku nisu suštinski opasne i film je više neka vrsta polu-košmarne priče o životu dvojice luzera zarobljenih u jezivo neetičnom svetu, sa pokvarenim poslodavcima, parnterima i ološem na svakom koraku, nego što je triler. U tom smislu, zaplet je podjednako bitan koliko i character study ali je razlika u odnosu na konvencionalni postupak u tome što zaplet ne nosi sa sobom radikalne pretnje junakovoj egzistenciji niti mu eventualni hepiend rešava išta.
Terry Malick je u ovom scenariju iskoristio priliku da se zagreje za svoje kasnije mnogo poznatije autorske projekte a Newman i Marvin se odmaraju od svojih tipičnih screen persona. Rosenberg i kultni novoholivudski DP Laszlo Kovacs daju filmu izvanredan look i atmosferu sa mešavinom rustikalnog i modernog u Americi i čistom pastoralnošću Meksika. Ipak, uživanje u ovom filmu je dosta subjektivna stvar, meni lično je legao jer sam uspostavio kopču sa junacima, iako je sasvim moguće da bude i odbojan delu gledališta o čemu svedoče i mahom negativne kritike.
* * * / * * * *
Terry Malick je u ovom scenariju iskoristio priliku da se zagreje za svoje kasnije mnogo poznatije autorske projekte a Newman i Marvin se odmaraju od svojih tipičnih screen persona. Rosenberg i kultni novoholivudski DP Laszlo Kovacs daju filmu izvanredan look i atmosferu sa mešavinom rustikalnog i modernog u Americi i čistom pastoralnošću Meksika. Ipak, uživanje u ovom filmu je dosta subjektivna stvar, meni lično je legao jer sam uspostavio kopču sa junacima, iako je sasvim moguće da bude i odbojan delu gledališta o čemu svedoče i mahom negativne kritike.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment