Friday, January 22, 2010

SMOKIN' ACES 2: ASSASSINS' BALL

Pogledao SMOKIN' ACES 2: ASSASSINS' BALL P.J. Pescea. Ovo je jedan od DTV nastavaka kojima se bavio i sam autor izvornika. Joe Carnahan je bio izvršni producent i pisao je priču za ovaj film, a na svom blogu je pokazivao da se intenzivno bavi ovim projektom usput, dakle pored pripreme svojih bioskopskih naslova.

U svakom slučaju ASSASSINS' BALL ponavlja formulu bioskopskog izvornika, ponovo imamo skup plaćenih ubica pozvanih na javni konkurs za ubistvo ličnosti koju štiti FBI.

Naravno, ne treba ni podsećati da je ASSASSINS' BALL snimljen sa neuporedivo manjim budžetom od bioskopskog filma što ga lišava osnovnog aduta tog filma, a to je glossy egzekucija. Iako ja ne volim previše SMOKIN' ACES ne mogu osporiti da donosi jednu tonyscottovsku glossy egzekuciju i da kad akcija krene, onda nema šale. Kod Pescea, zadržan je osnovni problem prvog filma a to je da se početak akcije dugo čeka, da se iscrpljujemo nizom karakternih vinjeta koje nisu previše zanimljive, i da kad krene akcija, realno, Pesce radi sve što može sa tim malim budžetom koji mu je dodeljen.

Ono po čemu je Pesce bio poznat u svojim najboljim filmovima, pre svega DESPERATE TRAIL i SNIPER 3 jeste da je uspevao da u TV ili DTV okolnostima postigne kvalitet theatrical filma. U SMOKIN' ACES, on se međutim kreće linijom TV i DTV domena, štaviše sa više iskoraka u TV domen, sa nekim setovima i rediteljskim rešenjima (split-screens kao u 24) koji vuku na nešto slabiju televiziju. Dakle, ASSASSINS' BALL nema film look ni u jednom momentu. I sigurno se ne ubraja u onu prvu DTV ligu o kojoj smo govorili u poslednje vreme.

Međutim, ono što Pesce donosi jeste ogromna količina raimijevskih zahvata iz DARKMAN/CRIMEWAVE domena, naravno u skladu sa SMOKIN' ACES tradicijom i na kraju ovaj film ipak ima neki osobeni identitet, i svesno koketira sa svojim niskom budžetom.

U suštini, paradoksalno, iako nema kapaciteta čak ni za neki veći DTV domet, osnovni nedostatak sequela proističe iz osnovnog nedostatka bioskopskaog originala.

Jedino u čemu je suštinski Pesce mogao biti bolji, a inače i jeste bolji, može biti glumačka podela. Tom Berenger prosto nije više u stanju da bude sniman a Vinnie Jones ipak nema dovoljan star power da bude jedino drugo prepoznatljivo lice u ovom filmu. Prosto glumci su suviše neupečatljivi za ovu vrstu adrenalinskog rollercoastera. Uostalom i bez zvezda su se mogli okupiti neki personality actori.

U svakom slučaju, pesce nije snimio nekakav generic DTV sequel, ali krajnji rezultat je više u nekom curio domenu.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment