Sunday, January 24, 2010

ANGEL OF DEATH

Proteklih dana sam pogledao nekoliko filmova, međutim, počeću od najsvežijeg. To je ANGEL OF DEATH Paul Etheregea. Ovaj film mi je izuzetno lepo prijao, ne osporavam mogućnost da je to proisteklo što sam pre njega gledao DR. M i AN EDUCATION pa mi je art house izašao na nos. Iako, Etherege kao ime ne obećava previše, imajući u vidu da mu je prethodni film HELLBENT koji mi je bio interesantan isključivo kao curio jer je reč o slešeru pravljenom o gej zajednici za gej publiku, ali realno nema tu mnogo istinskog kvaliteta. Međutim, Etherege u ovom filmu pokazuje potpuno drugo lice i ispistavlja se kao vrlo snalažljiv i ekonomičan reditelj koji na mikrobudžetu uspeva da snimi vrlo solidan i energičan materijal.

ANGEL OF DEATH je DTV film kompiliran iz web serije koju je pisao Ed Brubaker, krimi pisac i strip scenarista. Epizodičnost web serije se uopšte ne oseća kao problem, i priča ne deluje iscepkano, iako je otprilike jasno u kojim scenama su bili šavovi između epizoda. Brubaker je napisao vrlo sveden i efektan scenario koji ne donosi ništa novo, ali sve to staro što radi ostvaruje vrlo solidno, i što je još važnije Brubakerov scenario je dobar predložak za ovu vrstu produkcionog minmalizma koji se sreće u web serijama. Brubaker se u ovoj priči koristi klišeima krimića, hardboiled hitman filma i plasira ih sa pravom B-ubedljivošću. Ono što je definitivno seveže u ovom filmu prvo je produkcioni format. Web-serije su po definiciji vrlo jednostavna i jeftina forma i reitelji su primorani da budu inventivni. Prevačene sa weba i spojene u DTV film, samim tim ove epizode donose jednu novu dozu low budget inventivnosti DTV filmu što većini ovih naslova nedostaje. Po miljeu u koji je smešten, ANGEL OF DEATH najviše podseća na GIVE EM HELL MALONE, jer Btubaker ne može pobeći od tog comic book senzibiliteta, koji deo publike automatski asocira na SIN CITY. Međutim, Brubaker se naprosto hrani istim uticajima kao i Miller. Iako, Etherege nema iste uslove kao Mulcahy u baroknom MALONEu, u svojim svedenim okvirima jako lepo realizuje tu priču.

Drugi element svežine je Zoe Bell koja je posle uloge kod tarantina očigledno nastavila da radi birajući zanimljive uloge. U 2009. posle WHIP IT uradila je ovo i zaista to su dva atipična i upečatljiva ostvarenja. Pretpostavljam da Gina Carano koju sada hypuje Soderbergh ima veći star potencijal, ali Zoe Bell kao naslednica velikog ozploitation stuntmana Grant Pagea, i ima apsolutni street cred što se tiče stuntove, što se vidi i u ovom filmu. Njena gluma je u underplayu, bez rizika, bez mogućnosti za grešku a akcioni prizori su odlični u tom klaustrofobičnom low budget maniru.

Ono što je možda i ključni kvalitet filma ANGEL OF DEATH je da se radi o filmu koji ne bi imao smisla sa većim budžetom, drugim glumcima, ili na velikom ekranu, on je takav kakav je. To je DTV i ponosi se time. Kao takav treba da bude i procenjivan. U svakom slučaju ANGEL OF DEATH je deo novog DTV talasa o kome sam već pisao.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment