Pogledao sam ADVENTURELAND Grega Mottole koji je posle ogromnog uspeha filma SUPERBAD snimio svoj lični, praktično autopbiografski film o odrastanju 1987. godine i letnjem poslu u luna parku tokom koga se druži, zbližava i razdvaja grupa mladih.
Mottola je počeo kao indie reditelj da bi zatim postigao veliki uspeh sa sitkomima na televiziji i filmom SUPERBAD, a ADVENTURELAND spaja te dve tendencije, dakle komediju na liniji Judd Apatowa i indie senzibilitet. Međutim, indie senzibilitet prevladava tako da je ADVENTURELAND više na liniji JUNO ili NICK AND NORAH'S nego SUPERBADa. Jedino što mu nedostaje da bi se sasvim nadovezao na JUNO i N+N je upravo Michael Cera, zvezda filma SUPERBAD, koji je u ovom filmu zamenjen svojim dvojnikom Jesse Eisenbergom. Ipak, Mottolin vrlo neperetnciozni senzibilitet i vešto storytelling čine da ADVENTURELAND ostavlja bolju utisak od JUNO i N+N.
Dakle, ADVENTURELAND je u stvari indie film o sazrevanju sa Michael Cerom, koji je režirao Cerin redovni reditelj, ali u njemu samog Cere nema. Ali, kako rekoh, Jesse je dvojnik, dakle, kao da ga ima.
Što se samog filma tiče, sve smo to već videli, sam film nije loš u tome što pokušava da bude, ima konzistentan ton, nije dosadan, međutim, suštinski ne nudi ništa po čemu bi se izdvojio. Svi klišei te vrste filma su tu, s tim što nas Mottolina vešto izgrađena atmosfera ubeđuje kako je reč o nečemu vrednijem nego što suštinski jeste. Ukoliko je ADVENTURELAND zaista toliko autobiografski koliko Mottola pokušava da kaže, onda američka omladina zaista živi onako kako nam je masa filmova prethodno prikazala.
Mottolin entuzijazam da nam na najbolji mogući način prikaže svoje odrastanje ilustrovan je i vrlo skupim soundtrackom na kome je zaista masa ogromnih muzičkih hitova iz tog vremena, ali to nekako više nije dovoljno, jer realno filmovi na sličnu temu, iz tog vremena su imali još autentičnije soundtracke. naprosto tada se ta muzika dešavala i najveća je draž čuti neki potpuno zaboravljen bend koji je tada bio velika nada ili čak veliki hit.
Ipak, ako imamo o vidu da je ovo film o ljudima Mehovog uzrasta, nemoguće je da im ne zaigra srce kada čuju BREAKING THE LAW od Judasa ili Husker Du. Pitanje je samo da li je to izazvala pesma ili starost.
Mottola je od najtalentovanijeg sledbenika Judda Apatowa, želeo da pođe putem Cameron Crowea i sa ovim filmom je to delimično uspeo. ADVENTURELAND je svakako naslov koji može jako lepo da privuče pažnju ljubitelja žanra ali crossover potencijala tu nema. Ipak, suva kompetencija sa kojom mottola radi i činjenica da mu je ovo treći celovečernji film a da se svaki do sada razlikovao, plus vest da upravo snima Working Title komediju sa Simon Peggom i Nick Frostom, čini da se on definitivno nametne kao jedno apartno ime savremenog američkog filma.
* * * / * * * *
Mottola je počeo kao indie reditelj da bi zatim postigao veliki uspeh sa sitkomima na televiziji i filmom SUPERBAD, a ADVENTURELAND spaja te dve tendencije, dakle komediju na liniji Judd Apatowa i indie senzibilitet. Međutim, indie senzibilitet prevladava tako da je ADVENTURELAND više na liniji JUNO ili NICK AND NORAH'S nego SUPERBADa. Jedino što mu nedostaje da bi se sasvim nadovezao na JUNO i N+N je upravo Michael Cera, zvezda filma SUPERBAD, koji je u ovom filmu zamenjen svojim dvojnikom Jesse Eisenbergom. Ipak, Mottolin vrlo neperetnciozni senzibilitet i vešto storytelling čine da ADVENTURELAND ostavlja bolju utisak od JUNO i N+N.
Dakle, ADVENTURELAND je u stvari indie film o sazrevanju sa Michael Cerom, koji je režirao Cerin redovni reditelj, ali u njemu samog Cere nema. Ali, kako rekoh, Jesse je dvojnik, dakle, kao da ga ima.
Što se samog filma tiče, sve smo to već videli, sam film nije loš u tome što pokušava da bude, ima konzistentan ton, nije dosadan, međutim, suštinski ne nudi ništa po čemu bi se izdvojio. Svi klišei te vrste filma su tu, s tim što nas Mottolina vešto izgrađena atmosfera ubeđuje kako je reč o nečemu vrednijem nego što suštinski jeste. Ukoliko je ADVENTURELAND zaista toliko autobiografski koliko Mottola pokušava da kaže, onda američka omladina zaista živi onako kako nam je masa filmova prethodno prikazala.
Mottolin entuzijazam da nam na najbolji mogući način prikaže svoje odrastanje ilustrovan je i vrlo skupim soundtrackom na kome je zaista masa ogromnih muzičkih hitova iz tog vremena, ali to nekako više nije dovoljno, jer realno filmovi na sličnu temu, iz tog vremena su imali još autentičnije soundtracke. naprosto tada se ta muzika dešavala i najveća je draž čuti neki potpuno zaboravljen bend koji je tada bio velika nada ili čak veliki hit.
Ipak, ako imamo o vidu da je ovo film o ljudima Mehovog uzrasta, nemoguće je da im ne zaigra srce kada čuju BREAKING THE LAW od Judasa ili Husker Du. Pitanje je samo da li je to izazvala pesma ili starost.
Mottola je od najtalentovanijeg sledbenika Judda Apatowa, želeo da pođe putem Cameron Crowea i sa ovim filmom je to delimično uspeo. ADVENTURELAND je svakako naslov koji može jako lepo da privuče pažnju ljubitelja žanra ali crossover potencijala tu nema. Ipak, suva kompetencija sa kojom mottola radi i činjenica da mu je ovo treći celovečernji film a da se svaki do sada razlikovao, plus vest da upravo snima Working Title komediju sa Simon Peggom i Nick Frostom, čini da se on definitivno nametne kao jedno apartno ime savremenog američkog filma.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment