Tuesday, September 30, 2008

LA RAGAZZA DEL VAGONE LETTO

Pogledao sam LA RAGAZZA DEL VAGONE LETTO Ferdinanda baldija, courtesy of Ginger. Baldija znam kao reditelja nekih vrlo edgy špageti vesterna sa kojime je stekao kultni ststus. Ovaj naslov snimio je u poznoj fazi, kada je već zagazio u šezdesete ali je ostao obešenjak italijanskog exploitationa.

LA RAGAZZA poznat i pod engleskim naslovom TERROR EXPRESS je rape & hostage ekstravagancija koja govori o trojici protuva koji odlučuju da malo po malo uzme sve putnike jednog vagona putničkog voza za taoce i da se malo zabave sa njihovim ženama.

Međutim, upravo je silovateljski element ovog filma najbizarniji pošto su sve žene osim one koja je prostitutka tražile đavola, Naime, prostitutka tokom putovanja primi dva kilejnta ali sa protuvama neće da ima posla sve dok je ostali putnici ne nateraju kako bi smirili otmičare ali sve druge žele da imaju posla sa njima u izvesnoj meri.

Baldi prvo parafrazira STRAW DOGS sa lakomislenom suprugom jednog od putnika koja bi da se zabavi sa jednim od otmičara ali silovanjem smatra fazu kada se snošaju pridruži njegov jaran. Zatim, imamo maloletnicu oko čije nevinosti se organizuje lutrija gde otmičari i putnici (uključujući i njenog oca) bacaju kocku, da bi potom njena nevinost otišla ne srećnom dobitniku već jednom od otmičara koji uzurpira svoj dobitak, ali se njoj to bogami svidi i ona ostaje zaljubljena u njega.

Ni sam otac koji se naizgled pravi da ne želi da je razdeviči nije nevin pošto uzima kćerkin veš i nosi ga u kupe prostitutki da ga ona obuče i za vreme seksa se predstavlja kao njegova kćer.

Sasvim je jasno da već ove prepričane scene ukazuju na to da imamo posla sa sočnim exploitationom. Međutim, Baldi uspeva da ovu količinu neuverljivog uživanja u seksualnom nasilju učini relativno uverljivom i na neki način bliskom jeziku mejnstrim filma.

Iako film obiluje dugim scenama seksa, i cela dramaturgija je koncipirana tako da objasni scene seksa, Baldi nikada ne zalazi u domen porno filma, a priča na kraju čak u izvesnoj meri postaje i zanimljiva kao hendikepirani triler.

Uvek je zanimljivo kada exploitation reditelj pokušava da u prvi plan stavi ono libidinozno naličje koje postoji u većini trilera i da na njemu bazira radnju svojih junaka. Sve ono što čitamo kao seksualni podtekst kod Hitchcocka ljudi u ovom filmu rade. Ipak, baldi nije klasa kao De Palma, a verujem da ni njegovi finasijeri nisu to imali na umu već da ih je zanimao čistiji exploitation.

U svakom slučaju, za razliku od mnogih rape & mutialtion exploitationa svoga doba, Baldijev je pismeniji i razigraniji.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment