Pogledao sam TRANCERS Charlesa Banda.
Ovo je jedan od naslova koji su bili callig card za ozbiljno shvatanja osnivača Full Moona. Istovremeno, u ovom filmu igrali su i radili neke kasnije vrlo relevantni ljudi kao što su Helen Hunt i Miguel Sandoval, stuntove je radio Dan Bradley, danas jedaod najtraženijih stunt coordinatora i second unit reditelja, za drugom kamerom je radio David Boyd koji je potom snimao serije FRIDAY NIGHT LIGHTS i DEADWOOD a kao asistent scenografa tu je bio Frank Darabont.
Dakle, TRANCERS nudi zanimljivu špicu kao i mnogi Cormanovi naslovi.
Iako je sasvim jasno da je reč o kombinovanom rip-offu BLADE RUNNERa i TERMINATORa, i da se radi o jednom B-derivatu, ono što je zarobljeno u ovom filmu a čega danas više nema jeste a toje velika snalažljivost ekipe koja radi niskobudžetni film. taj giddiness eksploatatora koji rade sa ekipom entuzijasta jeste nešto čega danas više nema.
On se oseća na svim nivoima, od pokušaja da se po svaku cenu, za svaku situaciju nađe što zanimljivija jeftina lokacija, preko svih mogućih obrta koji će oneobičiti situaciju i učiniti je inetersantnijom na nivou scenariju a sve pod uslovom da to košta što manje, sve do vešto koncipiranog početka koji nameće niskobudžetni, sporadično gotovo naivni ton filma, koji ne nudi visoka već čak malo snižena očekivanja pa ovaj naslov kako ide prema kraju postaje sve zanimljiviji.
U podeli se pojavilo taman onoliko dobrih glumaca koliko je potrebno da zadrže pažnju. Iako nisam neki fan Helen Hunt moram reći da se u ovom filmu vidi da je ona ipak čak i u ovakvom materijalu ozbiljna klasa u odnosu na ostatak grindhouse ekipe.
U svakom slučaju sa tom nodoljivom naivnošću i trajanjem od 76 minuta, TRANCERS je odličan primer efektnog niskobudžetnog explotation filma snimljenog kao showcase. Nažalost, ovakav film je mogao da prođe samo osamdesetih, danas više ne postoji dovoljno velika publika pred kojom bi ovakav tip B-filma mogao da bude relevantan, a sigurno da je to dovelo i do krize glavnog toka.
* * 1/2 / * * * *
Ovo je jedan od naslova koji su bili callig card za ozbiljno shvatanja osnivača Full Moona. Istovremeno, u ovom filmu igrali su i radili neke kasnije vrlo relevantni ljudi kao što su Helen Hunt i Miguel Sandoval, stuntove je radio Dan Bradley, danas jedaod najtraženijih stunt coordinatora i second unit reditelja, za drugom kamerom je radio David Boyd koji je potom snimao serije FRIDAY NIGHT LIGHTS i DEADWOOD a kao asistent scenografa tu je bio Frank Darabont.
Dakle, TRANCERS nudi zanimljivu špicu kao i mnogi Cormanovi naslovi.
Iako je sasvim jasno da je reč o kombinovanom rip-offu BLADE RUNNERa i TERMINATORa, i da se radi o jednom B-derivatu, ono što je zarobljeno u ovom filmu a čega danas više nema jeste a toje velika snalažljivost ekipe koja radi niskobudžetni film. taj giddiness eksploatatora koji rade sa ekipom entuzijasta jeste nešto čega danas više nema.
On se oseća na svim nivoima, od pokušaja da se po svaku cenu, za svaku situaciju nađe što zanimljivija jeftina lokacija, preko svih mogućih obrta koji će oneobičiti situaciju i učiniti je inetersantnijom na nivou scenariju a sve pod uslovom da to košta što manje, sve do vešto koncipiranog početka koji nameće niskobudžetni, sporadično gotovo naivni ton filma, koji ne nudi visoka već čak malo snižena očekivanja pa ovaj naslov kako ide prema kraju postaje sve zanimljiviji.
U podeli se pojavilo taman onoliko dobrih glumaca koliko je potrebno da zadrže pažnju. Iako nisam neki fan Helen Hunt moram reći da se u ovom filmu vidi da je ona ipak čak i u ovakvom materijalu ozbiljna klasa u odnosu na ostatak grindhouse ekipe.
U svakom slučaju sa tom nodoljivom naivnošću i trajanjem od 76 minuta, TRANCERS je odličan primer efektnog niskobudžetnog explotation filma snimljenog kao showcase. Nažalost, ovakav film je mogao da prođe samo osamdesetih, danas više ne postoji dovoljno velika publika pred kojom bi ovakav tip B-filma mogao da bude relevantan, a sigurno da je to dovelo i do krize glavnog toka.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment