Povremeno volim da se povredim kako bih proverio da li sam još uvek sposoban da osećam.
U to ime sam juče pogledao WEEKEND Jean Luc Godarda, courtesy of Ginger. Mni je ovaj film od svih Godardovih bio najzanimljiviji kada sam ga gledao svojevremeno kao klinac. Iz današnje vizure, sasvim je jasno da u njemu Godard predstavlja svoj najradikalniji vid obračuna sa gledaocima i ljubiteljima narativnog, iluzionističkog filma, ali isto tako, ovo je i najfilmičniji Godardov film.
Dok je većina njegovih ostalih filmova imala auru priličnog diletantizma, WEEKEND je sporadično zaista zanimljiv. Ne samo zbog kultne scene saobraćajne gužve koja je ušla u antologiju najčuvenijih scena u istoriji filma već i inače zbog sporadično vrlo ekpresivnih prikaza kraja civilizacije koje je ralizovao sa punom pažnjom što se takođe ne može reći za veći deo njegovog rada.
U tom smislu, iako u sebi sadrži nizelemenata francuskog art filma koji se mogu ismevati, WEEKEND ipak stoji vrlo dostojanstveno i svakako da on nije povod za sve predrasude koje postoje prema francuskom art filmu, najpre zbog svoje neprikrivene političnosti.
Ono što je još zanimljivije jeste kako MLAD I ZDRAV KAO RUŽA sasvim dobro stoji u poređenju sa WEEKENDom. Naravno, Joca ga je snimio 1971. godine, četiri godine kasnije što samo pokazuje koliko u proseku naša interpretacija određenih trendova kasni za svetom. Međutim, Jocin film je koherentniji, zanimljiviji, i u krajnjoj liniji u odnosu na srpsku političku situaciju relevantniji nego što je Godard koji je strašno insistirao na političkoj relevantnosti-iz današnje vizure, Jocin film više govori o tadašnjoj SFRJ nego što Godard govori o tadašnjoj Francuskoj, a i šire.
Godard je naravno jedan od najomiljenijih filmskih reditelja kod nas pošto je u svojim filmovima toliko malo mario za egzekuciju da su se naši diletanti identfikovali sa njim. Međutim, u WEEKENDu on ima neke scene u kojima pokazuje da itekako ume da snimi dobro kad hoće.
U svakom slučaju od svih uzoraka Godardovog rada za one koji nisu gledali, WEEKEND je najreprezentativniji jer u najboljem svetlu pokazuje njegove generalne tendencije.
* * * / * * * *
U to ime sam juče pogledao WEEKEND Jean Luc Godarda, courtesy of Ginger. Mni je ovaj film od svih Godardovih bio najzanimljiviji kada sam ga gledao svojevremeno kao klinac. Iz današnje vizure, sasvim je jasno da u njemu Godard predstavlja svoj najradikalniji vid obračuna sa gledaocima i ljubiteljima narativnog, iluzionističkog filma, ali isto tako, ovo je i najfilmičniji Godardov film.
Dok je većina njegovih ostalih filmova imala auru priličnog diletantizma, WEEKEND je sporadično zaista zanimljiv. Ne samo zbog kultne scene saobraćajne gužve koja je ušla u antologiju najčuvenijih scena u istoriji filma već i inače zbog sporadično vrlo ekpresivnih prikaza kraja civilizacije koje je ralizovao sa punom pažnjom što se takođe ne može reći za veći deo njegovog rada.
U tom smislu, iako u sebi sadrži nizelemenata francuskog art filma koji se mogu ismevati, WEEKEND ipak stoji vrlo dostojanstveno i svakako da on nije povod za sve predrasude koje postoje prema francuskom art filmu, najpre zbog svoje neprikrivene političnosti.
Ono što je još zanimljivije jeste kako MLAD I ZDRAV KAO RUŽA sasvim dobro stoji u poređenju sa WEEKENDom. Naravno, Joca ga je snimio 1971. godine, četiri godine kasnije što samo pokazuje koliko u proseku naša interpretacija određenih trendova kasni za svetom. Međutim, Jocin film je koherentniji, zanimljiviji, i u krajnjoj liniji u odnosu na srpsku političku situaciju relevantniji nego što je Godard koji je strašno insistirao na političkoj relevantnosti-iz današnje vizure, Jocin film više govori o tadašnjoj SFRJ nego što Godard govori o tadašnjoj Francuskoj, a i šire.
Godard je naravno jedan od najomiljenijih filmskih reditelja kod nas pošto je u svojim filmovima toliko malo mario za egzekuciju da su se naši diletanti identfikovali sa njim. Međutim, u WEEKENDu on ima neke scene u kojima pokazuje da itekako ume da snimi dobro kad hoće.
U svakom slučaju od svih uzoraka Godardovog rada za one koji nisu gledali, WEEKEND je najreprezentativniji jer u najboljem svetlu pokazuje njegove generalne tendencije.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment