CONFIDENTIAL INFORMANT Michaela Oblowitza je nažalost nastao metodom krpljenja što je šteta jer je čak i ovakav bio nadomak jednog tarantinovskog Grindhouse štimunga ali mu je to zamalo izmaklo.
Naime, CONFIDENTIAL INFORMANT možda svesno možda nesvesno izgleda kao slabo očuvani i nekako skrpljeni VHS Rip nekog opskurnog straight to VHS krimića iz devedesetih.
Prvo, smešten je u 1995. bez nekog jasnijeg razloga ali u redu, to je zanimljiv detalj koji doprinosi tom efektu falsifikata.
Zatim, film je sniman negde u Novom Meksiku a to glumi Njujork, što je zaista sjajan Grindhouse momenat sa sve korišćenjem stock footagea koji deluje ubačen kao sekirom, a isto važi i za neke reminiscencije na Zalivski rat koje su isto jezivo insertirane na početku filma bez ikakvog naročitog razloga.
Film donosi reunion Mela Gibsona i Nicka Stahla kog je maestro režirao u svom rediteljskom debiju MAN WITHOUT A FACE i sad je Nick veća ruina nego Mel, i u stvarnosti i u filmu, što je apsurdno, plus metafilmsku dimenziju dodatno razrađuje podela uloga gde je Mel mentor Nicku.
Nick Stahl i Dominic Purcell igraju detektive partnere koji se vucaraju po njujorškim ulicama i čiste ih od kriminalaca. Kada jedan od njih shvati da je smrtno bolestan i da svojoj porodici neće ostaviti ništa, odlučuje da namerno pogine na zadatku kako bi familija dobila osiguranje. To namerava da izvede tako što će ga u zamenu za neke prljave pare ubiti džanki koji umire od AIDSa i želi da obezbedi svoju porodicu.
Mada je javno-privatno partnerstvo uspostavljeno, stvari polaze po zlu i preživeli detektiv završava u istrazi.
Purcell je glumac lišen ekspresivnih mogućnosti. On u ulozi pandura na umoru koji smišlja ovu kombinaciju je ozbiljan promašaj. Stahl je solidan glumac, i dobra je faca ali prosto iako ga je život žestoko patinirao nije mu dodao na šarmu. On igra propalog čoveka ali ipak poželjno je da propalog junaka ne igra propao glumac a ovde to nije izbegnuto.
Mel Gibson se pojavljuje u dve i po kancelarije i jednom na ulici. Deluje da je spičio celu ulogu za par snimajućih dana ali ga u filmu ima dosta, i očekivano, gde god se pojavi, dešava se kinematografija. Uloga je bitna za zaplet, ima najbolje replike, najbolje je igrana, i logično zbog nje vredi videti film.
Ako vas ne pali ideja novosnimljenog falsifikata izgubljenog straight to VHS akcijaša iz devedesetih, nema potrebe da gledate ovaj poluneispravni krpež. Međutim, ako vas zanima Mel u bilo kojoj formi, dobićete sasvim solidnu dozu.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment