RESTORE POINT Roberta Hloza je češki SF triler koji je nastao u manjinskoj srpskoj koprodukciji.
Umnogome ovaj film menja očekivanja koja naša filmska javnost ima kad se pomene pojam manjinske koprodukcije. Naime, obično se očekuju neki regionalni film s Leonom Lučevim, a ovo je nešto sasvim drugačije - vrlo konkretan, vešto izveden repertoarski film na liniji američkih narativnih tehnika, i što je još važnije sa ukazivanjem na Hlozov potencijal da preseli svoj posao pravo u Holivud.
Prošla su vremena Formana i ostalih Čeha koji su put Amerike pošli na bazi art house uspeha, Hloz nastupa iz pozicije žanrovski opismenjenog autora koji je i studio-ready i Netflix-ready, sa preciznošću kakvu imaju recimo nemački reditelji pred odlazak u SAD.
Priča prati detektivku u bliskoj budućnosti gde je sve slično kao sada izuzev što postoje bekapi ljudi i u slučaju nasilne smrti oni se mogu vratiti u život. Međutim, kreću ubistva nebekapovanih ljudi i ometanja bekapa a detektivka u svemu otkriva duboku zaveru.
Philip K. Dick je prva referenca sa filmskim naslovima kao što su BLADE RUNNER i MINORITY REPORT, s tim što je ovaj više cronenbergovski, premisu tretira hladno, racionalno, kao da nije fantastika.
Hlozov rediteljski postupak je isti takav, odmeren i precizan.
Ovakav film možete pogledati danas u američkoj produkciji barem jednom godišnje i Hloz ne donosi ništa novo, osim što je film češki a ne bi morao da bude. To je istovremeno i najveća zamerka koja mu se može dati.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment