Reprizirao sam NIGHT SHIFT Rona Howarda, komediju koju je snimio 1982. godine za Warner Brothers i ušao u major produkciju iz koje nikada više neće izaći. Po scenariju svojih kasnije veoma čestih saradnika Babaloo Mandela i Lowella Ganza snimio je izuzetno zanimljivu komediju pre svega jer spaja kontroverznu temu, odnosno jednu edgy premisu na izuzetno pitak i mejnstrim način, a da je pritom ne kompromituje i ne ostavlja utisak da je nešto uskratio publici.
Kako je moguće napraviti široko komunikativnu komediju, maltene za celu porodicu po svom izrazu, a bazirati je na temi dva radnika mrtvačnice koji postaju makroi? Pre svega, Howardov trik je baziranje na likovima - jednom koji je frustrirani straight guy u izvedbi Henry Winklera koji kroz priču prolazi kroz transformaciju i drugom koji je komični dinamo a igra ga Michael Keaton u roli sa kojom je započeo svoj ogromni proboj. Kada se fokus pomeri na likove, na njihove odnose i promene u njima, odnosno u kombinaciji lika koji se transformiše i lika koji je tipski i generiše gegove, onda zapravo ceo niz zahteva koji proističu iz premise mogu da se ostave po strani.
Otud, zapravo gledajući ove likove prenebregavamo sve ono što bi moglo ili maltene moralo da bude deo ove priče - kako se usklađuju redovne obaveze u mrtvačnici sa podvođenjem, kako na to aktivno reaguje konkurencija - uprkos tome što imamo dva lika iz podzemlja koji se jave onda kada autorima odgovara (u najboljem smislu te reči). Dakle, Ron Howard kontroliše "pogled gledalaca" i usmerava ga u pravcu u kom želi i to zahvaljujući igri Winklera i Keatona aposlutno uspeva da izvede.
Shelley Long je odlična kao prostitutka koja će omogućiti sazrevanje glavnog junaka a u epizodama ima i faca kao što su Richard Belzer i Joe Spinell koje znamo po nekim drugim ulogama, pre i posle ovoga.
James Crabe je veoma slikao film i na ovom dobrom ripu mi je izgledao mnogo lepše i atmosferičnije nego kada sam ga prvi put gledao na VHSu.
NIGHT SHIFT je film koji svoji četrdeseti rođendan dočekuje veoma spremno i iznova se dokazuje kao veoma vitalna komedija.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment