Sunday, October 30, 2022

BORDERLINE

Jerrold Freedman je snimio BORDERLINE dve godine pre THE BORDER Tony Richardsona, i ovog filma se možda još i bolje sećam sa televizije. Nažalost, za razliku od BORDER koji mi sada izgleda bolje, BORDERLINE mi posle nove reprize izgleda slabije.

Naime, kad sam bio dete mama me je učila da je Charles Bronson garancija da će film biti dobar. I to je bilo tačno ako su stvari ispraćene propisnom dozom akcije. Naravno, INDIAN RUNNER Seana Penna je dokaz da Bronson može da napravi ozbiljnu karakternu ulogu, ali uglavnom ipak ne može.

BORDERLINE je triler o istrazi ubistva američkog graničara i šefu granične policije koji shvata da ima posla sa do sada najopasnijom bandom trgovaca ljudima. Njega igra Charles Bronson ali ne rešava situaciju na bronsonovski način već istražuje, istražuje, istražuje, i na kraju se to nekako reši.

Bronson je na sve to okružen sjajnim glumcima. Glavni negativac je Ed Harris, ipak viša klasa glumca a to su i pouzdane njuške poput Michaela Lernera ili Bruno Kirby, u jednoj od svojih manjih sporednih rola, i to sve ne pomaže ovom filmu koji jeste krimić ali onaj u kom bi se bolje snašao bolji glumac.

Otud, poređenja između THE BORDER i BORDERLINE ipak već na nivou glumačke podele i snazi Jacka Nicholsona, Harvey Keitela i Warrena Oatesa, pokazuju gde će stvari prevagnuti. A da ne govorimo i o priči, pa na kraju krajeva iako nije akcioni film i o boljoj akciji kod Richardsona (iako se oseća na on nije vešt reditelj takvih scena).

BORDERLINE s druge strane ostaje kao dobro slikan, dobro dizajniran, dinamičan ali ipak nekako prazan film gde filmski negativac i filmski heroj na kraju ne dobijaju "film" kao poligon za svoj sukob.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment