Friday, August 2, 2013

THE WOLVERINE

Bez želje da zvučim kao cinični antimarvelovac, meni se THE WOLVERINE Jamesa Mangolda prilično dopao. Bez ikakvog ustezanja mogu čak da kažem da, ako izuzmemo FIRST CLASS koji je naprosto na svim nivoima superiorniji i ozbiljniji film, ovo je meni daleko najbolja priča iz X-MEN univerzuma. Mangold je u ovom filmu postigao nešto što je Vaughnu takođe pošlo za rukom, s tim što on prosto nije dovoljno dobar reditelj, a to je da kroz egzotični seting priče nađe "realnost" u kojoj će superheroji funkcionisati. I zbilja, THE WOLVERINE je superherojski BLACK RAIN, priča o susretu arhetipskog američkog junaka (besmrtnog lutalice koji čak i bukvalno stiže iz epohe kada su se kovali takvi junaci) i japanskog miljea u kome se na iracionalan način prepliću moderno i tradicionalno i u kome je potpuno logično da neko napravi egzoskelet u formi adamantijumskog samuraja.

Scenario koji je sročio već ozbiljno problematični Mark Bomback i očigledno radi popravke dovedeni Scott Frank, nije ništa naročito, mogao je biti bolji, ali nudi dosta prostora da se prikažu likovi, pre svih naslovni lik, i da se na određeni način objasni zašto uopšte on ima solo-film pošto je prethodno, iznenađujuće B-osvarenje u tome podbacilo. Millerov storyline iz stripa nudi taman adekvatnu dozu one-shota u ovoj priči i čini da THE WOLVERINE zaista bude film i daleko nadmaši ovaj princip "slagalice" koji forisraju Feige i Disneyev Marvel.

Mangold je reditelj mediokritet i njegova egzekucija je više elegantna nego što je energična ili ubedljiva, ali bez ikakve sumnje on se ipak izražava dobro jer misli filmski i celokupnu priču oblikuje prema filmskim uzorima, od kojih je BLACK RAIN samo početak a osećaju se razni drugi uticaji od arty samurajskog do exploitation mačevalačkog filma. Japan je sjajna lokacija, gde god uperiš kameru deluje zanimljivo i na taj način Mangold nadoknađuje svoja ograničenja i odusustvo ličnog pečata.

Hugh Jackman nosi ceo film i odličan je, pokušava da kanališe Mela Gibsona i popuni prazan prostor koji je ostao posle njegovog umirovljenja. Konačno je uspeo da oko sebe u ovoj franšizi okupi ekipu koja je uzdigla materijal do njegovog nivoa.

Van Disneyevog Marvela sada nastaju bolji filmovi po njihovim junacima a Fox je od FIRST CLASSa očigledno poveo stvari u pravom smeru. Nažalost, plašim se da će generalno zasićenje publike dovsti do krize superherojskog filma na blagajnama i da će njihovi dalji radovi imati manji komercijalni odjek od onog koji zaslužuju...

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment