Saturday, August 8, 2015

LA CREME DE LA CREME

Pogledao sam novi film Kima Chapirona LA CREME DE LA CREME. U svom trećem filmu, Chapiron pravi do sada najpristupačniji, pa u određenom smislu i najkomercijalniji film u svom opus a pri tome ne žrtvuje scoju poetiku i neke od opsesivnih tema. Doduše, SHEITAN se po svom postupku bitno razlikovao od DOG POUNDa, pa se i LA CREME DE LA CREME razlikuje od prva dva, no tema zatvorene zajednice koja pritiska i determiniše ponašanje junaka ostaje snažno prisutna, kao i poigravanje sa stilemama žanrovskog i art filma.

Žanr je ovoga puta omladinska drama na ničijoj zemlji između socijalno kritičkog, da ne kažem problemskog filma i romantične komedije. Milje je elitna poslovna škola, za koju junaci neprekidno ponavljaju da je “najbolja u Evropi” a zaplet je ideja jednog od studenata da primeni ekonomsku teoriju na muško ženske odnose i dok si rekao keks, studenti organizuju eskort servis čiji je ključni zadatak da štreberima iz škole “podižu cenu”.

Arty element je Chapironovo povremeno koketiranje sa stilemama francuske građanske melodrame, naročito sa njenim satiričnim elementom, i imajući u vidu živopisne elemente kojih se latio, vrlo dobro uspeva da iskontroliše sve te zavodljive efekte.

Međutim, glavni junaci su klinci tako da koliko god hladnokrvno i poslovno prišli ovom biznisu pre ili kasnije “they start getting high on their own supply” i počinju da razrešavaju svoje odnose kroz ovu akciju. 

U vizuelnom pogledu, Chapiron se opredelio za visokoestetizovani pristup sa fotografijom koja je maksimalno uglađena, izgled filma je besprekoran, glamurozan u meri u kojoj to priča dozvoljava, U nekoliko navrata unosi vrlo male oniričke intervencije koje su mu svojstvene i ponovo uspeva da stvori odličnu atmosferu. Histeriju klasnog sukoba na kraju uspeva da prikaže mnogo efektnije od svog saborca Romaina Gavrasa, a na tom putu pravi i svoj do sada najpristupačniji i formalno “najkomercijalniji” film.

Mladi glumci u glavnim ulogama su sjajni ali ne treba zanemariti ni epizodiste koji ih okružuju i svojom sugestivnošću znatno doprinose interpretaciji glavnih glumaca

Scenario su napisali sam Chapiron i Noe Debre, učenik Thomasa Bidegaina, jedan od potpisnika scenarija za ovogodišnji trijumf Jacquesa Audiarda DHEEPAN. Scenario je dobro koncipiran i jedina krupnija greška jeste lik cimera koji isprva igra noseću ulogu u priči a potom biva marginalizovan čime se stvara osećaj izneverenog očekivanja.

LA CREME DE LA CREME me je u najboljem smislu podsetio na američke problemske filmove osamdesetih, i dao je tom konceptu savremenu millennial glazuru. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment