Thursday, August 20, 2015

10 000 SAINTS

Njujorški straight-edge hardcore ima značajnu ulogu kao milje u kome se odvija film 10 000 SAINTS zanimljiva melodrama Shari Springer Berman i Roberta Pulcinija, nastala po romanu Eleanor Henderson. Berman i Pulcini već godinama prave zanimljive filmove smeštene u epohu, uprkos prilično konvencionanom i mlakom rediteljskom pristupu koji ih krasi. Ipak, svaki od tih filmova donosi nešto specifično po čemu se izdvaja i u ovom slučaju to je njujorški hardkor kome posvećuju dosta pažnje u priči iako to nije primarna tema filma.

Film je režiran i generalno intoniran u jasnom i konzervativnom melodramskom registru što sami autori relativno izneveravaju relativno ambivalentnim krajem koji doduše prati izvesnu ambivalentnost romana koju spisateljica na kraju ipak razrešava jednim easter eggom. I Bermanova i Pulcini zaključuju film easter eggom ali ne tako jasnim kao roman.

Sam roman se kreće na razmeđi young adult priče i bildungs romana, dočim Bermanova i Pulcini nemaju te dileme, film je melodrama smeštena u konkretne istorijske okolnosti, sa jasno predstavljenom ljubavnom pričom, problemom u centru svega i odnosima među likovima.

Zaplet je vezan za mladića koji posle one night standa sa njujorškom šmizlom overdozira sa najboljim drugom. Drug preživi, odlazi u NY i tamo se ispostavlja da šmizla čeka bebu proisteklu iz one night standa. Njegov brat, najbolji drug i šmizla odlučuju da zadrže dete kao uspomenu na preminulog mladića. Međutim, to sećanje postaje preteško breme za njih…

Ekipa mladih glumaca koju predvode Asa Butterfield i Hailee Steinfeld, ponavljajući match up iz ENDER’S GAMEa ispraćena je odličnim doprinosom nešto starijeg Emilea Hirscha i još starijih Ethana Hawkea i Emily Mortimer, zaokružujući odličan glumački ansambl. Iako mu je lik vrlo pasivan, Asa uspeva da se nametne kao centar filma.

10 000 SAINTS je indie melodrama koja će zbog miljea u kome se dešava sasvim sigurno privući i pažnju publike koja ovo nikada ne bi gledala, ljudi kao što je recimo Mehmet. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment