Pogledao sam CAST A DEADLY SPELL Martina Campbella, po scenariju Josepha Doughertyja. Prethodno sam već govorio o TV filmu WITCH HUNT koji je bio drugi deo ovog HBO diptiha o privatnom detektivu Lovecraftu i njegovim slučajevima u posleratnom Los Anđelesu iz kanonske noir ere u kome se otvoreno i masovno praktikuje magija.
CAST A DEADLY SPELL se dosta razlikuje od WITCH HUNTa, međutim, uprkos tome što se razlikuju, oba imaju neopisivo visok kvalitet proistekao iz vrlo živopisne realizacije sjajnog scenarija. Schraderov WITCH HUNT je više na liniji jedne stylish arty analize Holivuda kroz prizmu Doughertyjevog pogleda na svet, dok je CAST pre svega proučavanje noir konvencije iz ove obogaćene vizure, sa Campbellovom vrlo efikasnom rediteljskom egzekucijom koja je bliža žanru od Schraderove vizije.
Iako creature efekata ima i u WITCH HUNTu i sasvim su u redu u odnosu na vreme kada je film nastao i činjenicu da je reč o TV projektu, CAST ima ozbiljniji creature rad, na kraju se čak pojavljuje i jedan od Old Ones (ili su to Old Ones u celini, ne razumem se dovoljno u lavkraftovske monstrume) i Campbell ih vrlo dobro koristi ako imamo u vidu budžetska ograničenja.
Podela je drugačija od WITCH HUNTa. Umesto Hoppera, Lovecrafta igra Fred Ward i rekao bih da je on znatno bolje rešenje za ovog junaka i da bi WITCH HUNT funkcionisao još bolje da je on igrao detektiva. Negativac je stari lavkraftijanski znanac iz NECRONOMICONa David Warner (a i iz IN THE MOUTH OF MADNESS), glumac čiji su negativci postali već standard i uopšte ko bi drugi tako ležerno naručivao potragu za tom knjigom (što je osnovni zaplet CAST A DEADLY SPELL) od njega. Prijatno iznenađenje je Julianne Moore koja igra noirish femme fatale, vrlo vešto i nepretenciozno, što smo u međuvremenu malo uspeli da zaboravimo.
CAST A SPELL, uz WITCH HUNT, o čemu sam već govorio zapravo stoji kao scenaristička preteča savremenih stripova koji su posle knjiga odlučili da razne postmoderne spojeve pomere korak napred. Ono što je u CAST i WITCH HUNTu dobro jeste činjenica da su uprkos svojim TV korenima uspeli da na najbolji i najfilmičniji način adaptiraju tu suštinski vrlo literarnu postavku. U tom smislu CAST i HUNT su najbliži DYLAN DOGu ili HELLBLAZERu među američkim filmovima, i ako je ikoga trebalo angažovati za te projekte, to je upravo Doherty.
CAST A DEADLY SPELL se dosta razlikuje od WITCH HUNTa, međutim, uprkos tome što se razlikuju, oba imaju neopisivo visok kvalitet proistekao iz vrlo živopisne realizacije sjajnog scenarija. Schraderov WITCH HUNT je više na liniji jedne stylish arty analize Holivuda kroz prizmu Doughertyjevog pogleda na svet, dok je CAST pre svega proučavanje noir konvencije iz ove obogaćene vizure, sa Campbellovom vrlo efikasnom rediteljskom egzekucijom koja je bliža žanru od Schraderove vizije.
Iako creature efekata ima i u WITCH HUNTu i sasvim su u redu u odnosu na vreme kada je film nastao i činjenicu da je reč o TV projektu, CAST ima ozbiljniji creature rad, na kraju se čak pojavljuje i jedan od Old Ones (ili su to Old Ones u celini, ne razumem se dovoljno u lavkraftovske monstrume) i Campbell ih vrlo dobro koristi ako imamo u vidu budžetska ograničenja.
Podela je drugačija od WITCH HUNTa. Umesto Hoppera, Lovecrafta igra Fred Ward i rekao bih da je on znatno bolje rešenje za ovog junaka i da bi WITCH HUNT funkcionisao još bolje da je on igrao detektiva. Negativac je stari lavkraftijanski znanac iz NECRONOMICONa David Warner (a i iz IN THE MOUTH OF MADNESS), glumac čiji su negativci postali već standard i uopšte ko bi drugi tako ležerno naručivao potragu za tom knjigom (što je osnovni zaplet CAST A DEADLY SPELL) od njega. Prijatno iznenađenje je Julianne Moore koja igra noirish femme fatale, vrlo vešto i nepretenciozno, što smo u međuvremenu malo uspeli da zaboravimo.
CAST A SPELL, uz WITCH HUNT, o čemu sam već govorio zapravo stoji kao scenaristička preteča savremenih stripova koji su posle knjiga odlučili da razne postmoderne spojeve pomere korak napred. Ono što je u CAST i WITCH HUNTu dobro jeste činjenica da su uprkos svojim TV korenima uspeli da na najbolji i najfilmičniji način adaptiraju tu suštinski vrlo literarnu postavku. U tom smislu CAST i HUNT su najbliži DYLAN DOGu ili HELLBLAZERu među američkim filmovima, i ako je ikoga trebalo angažovati za te projekte, to je upravo Doherty.
No comments:
Post a Comment