Pogledao sam RESURRECTION OF THE LITTLE MATCH GIRL Sun-Woo Janga, courtesy of Ginger.
Reč je o jednoj od prekretnica u istoriji korejskog visokobudžetnog filma, pošto se ovaj film koristi kao njihov GATES OF HEAVEN u svim kritikama i koristi se kao etalon komercijalnog promašaja i pogrešno koncipiranog visokobudžetnog filma.
Kad je reč o promašenosti, ona je prilična, film je koštao 9,2 miliona dolara a zaradio je 0,8 miliona. Međutim, kad je reč o koncepciji ona je takođe pogrešna ali na vrlo zanimljiv način. Naime, uopšte činjienica da jedan art-house sweetheart kao što je Sun-Woo Jang dobije da radi najskuplji korejski film sa ovoliko efekata je sama po sebi radikalna i podseća na Ciminov slučaj. Naime, ovaj skupi film je očigledno bio pokušaj da se na tragu LOLA RENNT i AMELIE snimi poumetničenje nekih klasičnih žanrovskih idioma i da se reinterpretiraju neke od najkomercijalnijih stilema savremenog komercijalnog filma. Očigledno je cilj ovog filma bio prevazilaženje američkog filma i pokušaj da se korejski film nametne kao veštiji i pametniji od američkog i da se napravi crossover između komercijalnog i arta. Doduše, ova namera je ostvarena u HOSTu, ali očigledno je već ovde pokušana.
Pokušaj da se korejski visokobudžetni film pomeri iz reproduktivne kao klreativnoj fazi je danas već legitimisan. U tom smislu je RESURRECTION ružno pače koje u svojih nimalo nežnih dva sata trajanja nudi nekoliko zaista izuzetnih set-pieceova mariniranih u žestokoj stilskoj konfuziji, kako u rediteljskom smislu (Sun-Woo Jang u inscenaciji luta izmedju neobaroknih Francuza i hongkonških majstora do nekog pseudorealističnog prosedea azijskog socijalnog filma) tako i na globalnom planu (Sun-Woo Jang nema jasan odnos prema emocionalnosti svojih junaka i situacija, ne ume da se opredeli između poente i vizuelne atrakcije, i konačno ne ume da se opredeli između anatomije art i repertoarskog filma).
Zbog svih ovih kontradikcija i pokušaja da se razne ambicije zadovolje, RESURRECTION nije film ni za koga, iako sam siguran da u njemu mogu da učestvuju kompletisti akcionih filmova zbog niza sekvenci vrednih pažnje.
* * / * * * *
Reč je o jednoj od prekretnica u istoriji korejskog visokobudžetnog filma, pošto se ovaj film koristi kao njihov GATES OF HEAVEN u svim kritikama i koristi se kao etalon komercijalnog promašaja i pogrešno koncipiranog visokobudžetnog filma.
Kad je reč o promašenosti, ona je prilična, film je koštao 9,2 miliona dolara a zaradio je 0,8 miliona. Međutim, kad je reč o koncepciji ona je takođe pogrešna ali na vrlo zanimljiv način. Naime, uopšte činjienica da jedan art-house sweetheart kao što je Sun-Woo Jang dobije da radi najskuplji korejski film sa ovoliko efekata je sama po sebi radikalna i podseća na Ciminov slučaj. Naime, ovaj skupi film je očigledno bio pokušaj da se na tragu LOLA RENNT i AMELIE snimi poumetničenje nekih klasičnih žanrovskih idioma i da se reinterpretiraju neke od najkomercijalnijih stilema savremenog komercijalnog filma. Očigledno je cilj ovog filma bio prevazilaženje američkog filma i pokušaj da se korejski film nametne kao veštiji i pametniji od američkog i da se napravi crossover između komercijalnog i arta. Doduše, ova namera je ostvarena u HOSTu, ali očigledno je već ovde pokušana.
Pokušaj da se korejski visokobudžetni film pomeri iz reproduktivne kao klreativnoj fazi je danas već legitimisan. U tom smislu je RESURRECTION ružno pače koje u svojih nimalo nežnih dva sata trajanja nudi nekoliko zaista izuzetnih set-pieceova mariniranih u žestokoj stilskoj konfuziji, kako u rediteljskom smislu (Sun-Woo Jang u inscenaciji luta izmedju neobaroknih Francuza i hongkonških majstora do nekog pseudorealističnog prosedea azijskog socijalnog filma) tako i na globalnom planu (Sun-Woo Jang nema jasan odnos prema emocionalnosti svojih junaka i situacija, ne ume da se opredeli između poente i vizuelne atrakcije, i konačno ne ume da se opredeli između anatomije art i repertoarskog filma).
Zbog svih ovih kontradikcija i pokušaja da se razne ambicije zadovolje, RESURRECTION nije film ni za koga, iako sam siguran da u njemu mogu da učestvuju kompletisti akcionih filmova zbog niza sekvenci vrednih pažnje.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment