Pogledao sam BELLMAN AND TRUE Richarda Loncrainea, jedan neočekivano izvanredan film. Naime, u vreme kada je izašao, dobio je kritike kao interesantan ali ne do kraja uspeo pokušaj bendovanja heist filma. Međutim, meni iz današnje vizure deluje kao izuzetno uspeo pokušaj bendovanja haist filma i jedan od onih naslova koji su doprineli vitalnosti i snazi britanskog krimića.
Film govori o programeru, alkoholičaru, koji pristaje da za gangstere, u početku u zameniu za novac a kasnije u zamenu za sinovljevu bezbednost, pomogne u pljački banke za koju je nekada radio. Skoro 20 godina kasnije, Loncraine je kao hack u Holivudu režirao FIREWALL koji je na nivou same teme u stvari vrlo sličan BELLMAN AND TRUE ali taj film nije bio dobar, a još je interesantnije to da kritika kad je pisala o FIREWALLu nije ni primetila sličnost sa BELLMANom. Jedan od razloga zašto ovo nije posmatrano kao deo nekakvog autorskog kontinuiteta jeste i to što je FIREWALL trebalo da snima Mark Pellington koji se povukao iz projekta zbog suprugine iznenadne smrti.
U svakom slučaju, BELLMAN benduje heist film na nekoliko nivoa. Prvo glavni junak je ucenjeni depresivac, karakter sa bogatim unutrašnjim životom i problemima koji daleko prevazilaze osnovnu intrigu pljačke i onih ličnih problema koje sa sobom nosi takav čin. Zatim, reč o je o filmu u kome high tech pljačku organizuje (suštinski vrlo realističan) matori nerdy birokrata, ovde savremenu tehniku ne dotiču mladi hip stručnjaci, ona je posao umornih inženjera kojima je tehnike suštinski preko glave, koji su njome rezignirani. Konačno, sama high tech priča smeštena je na low tech lokacije, sve se dešava u starim napuštenim kućama koje su pred rušenjem, a utisak margine na kojoj bauljaju gangsteri pojačan je i time što izuzev matorog programera i njegovog sina u ovom filmu svi muškarci su gangsteri i sve žene su prostitutke.
Loncraine se vrhunski snalazi u oba sgmenta filma, i u dramskom i u suspense domenu, a taj prelaz između intimističke skoro arty drame i kasnijeg visokooktanskog 70s heist dela paklenog tempa deluje sasvim prirodno što je zaista veliki poduhvat.
U svakom slučaju, BELLMAN AND TRUE je film koji treba rehabilitovati ipogledati ponovo zato što je zaista reč o izvanrednom i inspirativnom ostvarenju.
* * * 1/2 / * * * *
Film govori o programeru, alkoholičaru, koji pristaje da za gangstere, u početku u zameniu za novac a kasnije u zamenu za sinovljevu bezbednost, pomogne u pljački banke za koju je nekada radio. Skoro 20 godina kasnije, Loncraine je kao hack u Holivudu režirao FIREWALL koji je na nivou same teme u stvari vrlo sličan BELLMAN AND TRUE ali taj film nije bio dobar, a još je interesantnije to da kritika kad je pisala o FIREWALLu nije ni primetila sličnost sa BELLMANom. Jedan od razloga zašto ovo nije posmatrano kao deo nekakvog autorskog kontinuiteta jeste i to što je FIREWALL trebalo da snima Mark Pellington koji se povukao iz projekta zbog suprugine iznenadne smrti.
U svakom slučaju, BELLMAN benduje heist film na nekoliko nivoa. Prvo glavni junak je ucenjeni depresivac, karakter sa bogatim unutrašnjim životom i problemima koji daleko prevazilaze osnovnu intrigu pljačke i onih ličnih problema koje sa sobom nosi takav čin. Zatim, reč o je o filmu u kome high tech pljačku organizuje (suštinski vrlo realističan) matori nerdy birokrata, ovde savremenu tehniku ne dotiču mladi hip stručnjaci, ona je posao umornih inženjera kojima je tehnike suštinski preko glave, koji su njome rezignirani. Konačno, sama high tech priča smeštena je na low tech lokacije, sve se dešava u starim napuštenim kućama koje su pred rušenjem, a utisak margine na kojoj bauljaju gangsteri pojačan je i time što izuzev matorog programera i njegovog sina u ovom filmu svi muškarci su gangsteri i sve žene su prostitutke.
Loncraine se vrhunski snalazi u oba sgmenta filma, i u dramskom i u suspense domenu, a taj prelaz između intimističke skoro arty drame i kasnijeg visokooktanskog 70s heist dela paklenog tempa deluje sasvim prirodno što je zaista veliki poduhvat.
U svakom slučaju, BELLMAN AND TRUE je film koji treba rehabilitovati ipogledati ponovo zato što je zaista reč o izvanrednom i inspirativnom ostvarenju.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment