Jedan od krimića sa najvećim publicitetom u 2022. godini bio je VENGEANCE glumca i književnika BJ Novaka, nastao u produkciji Blumhousea ali po estetici najbliži onome što očekuje da nam stiže sa Sundancea.
Priča je na neki način koenovska, ali je Novak snimio film koji je savremen, i prilično autohton, naglašavajući da on ima budućnost kao filmski autor, mnogo pre nego kao isključivo reditelj-profesionalac, pošto je ovo film u kom je efekat zaista kumulativan.
BJ Novak se veoma solidno snašao u domenu realizacije ove priče. U pogledu vizuelnosti i inscenacije, on je veoma solidno, strpljivo izveden sa trudom svih sektora. Međutim, ključ je ipak u samoj priči, atmosferi i glumi. Otud, smatram da je Novak više majstor da priča svoje priče nego bilo koje tuđe.
A priča kreće sa premisom koja se tiče njujorškog novinara, aktivnog na dejting sceni kog jednog dana pozivaju veoma uporni rođaci neke njegove šeme, za koju misle da mu je devojka. Kako bi izbegao neprijatnosti, on odlazi na njenu sahranu u Teksas, i tamo upoznaje njenu porodicu koja mu isprva deluje toliko smešno i provincijalno da mu pada na pamet da prihvati njihovu teoriju o ubistvu njegove poznanice i o tome snimi podkast.
Snimajući podkast, zajedno sa porodicom koja je ubeđena da je on tu da osveti svoju dragu, upoznaje svet njihovog malog grada a postepeno počinje da misli da ona zaiste jeste ubijena.
Malo koji film uspeva da zarobi gotovo literarnu zamisao kao što je ova. Ovo je zaista uzoran primerak krimića koji kroz zločin priča širu priču. Uprkos tome što je ovo vrlo dinamičan, crnhumoran, duhovit scenario, neverovatno je uspeo da proizvede utisak literarnosti u najboljem smislu, i neprekidno vodi priču iz jednog u sledeće značenje i ravan sagledavanja priče.
To je već bravura koja je ispraćena u svim aspektima realizacije. Od zvezda uz BJ Novaka, tu su još Boyd Holbrook i Ashton Kutcher a Ashton pravi jednu od najboljih uloga karijere, svakako najsnažniju rolu svoje aktuelne glumačke faze.
Otud i strukturalno, film jeste misterija, dakle, krimić u najčistijem smislu, i definitivno ima razne elemente trilera u sebi, međutim, realizacija nije formalistička i mehanika žanra je izložena na jedan nenametljiv, neformalan način, što je takođe vredno svake pohvale.
Određeni nesklad se javlja zaista na nivou detalja koji nisu previše važni, ali to su mane koje samo dodatno podvlače neupoedivo veće vrline prikazanog postupka i dela u celini.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment