Nick Love je reditelj prema čijem opusu imam ambivalentan odnos. Naime, ne mogu mu osporiti nepodnošljivu lakoću izlaganja likova i priče, kao ni veštinu da plasira klišetizirane žanrovske sadržaje sa punim ubeđenjem - ali te vrline su u jednom trenutku postale i najveće mane njegovog opusu. Odnosno razlog što su neki njegovi filmovi bili solidni, potom je postao razlog zašto nisu valjali.
Odlaskom u Luizijanu da snimi svoj prvi američki film sa Stephen Dorffom i danas već zaboravljenim crnim sidekickom s kraja devedesetih Eddiejem Griffinom, Love je sebe praktično osudio na DTV zloupotebu tamošnjeg izdašnog tax incentivea. Međutim, njegov prvi američki film AMERICAN HERO nije DTV smeće od kog smo strahovali.
Naravno, Love nije autor kog krasi prevelika originalnost tako se i AMERICAN HERO lako može definisati u jednoj rečenici kao “indie HANCOCK”, i bez ikakvih problema ta rečenica govori apsolutno sve o ovom filmu.
Međutim, to ne znači da uprkos raznim nedostacima AMERICAN HERO nije upravo jedan vrlo zanimljiv indie film, kome se baš zbog indie statusa ponešto može oprostiti, kao recimo sklonost ka scenama besomučne žurke kojima Love “postavlja” svoj film kad god priča naiđe na “tvrdo prizemljenje” usled stagnacije narativnog impulsa. Međutim, ako iko može to da “proda” gledaocu onda je to Love.
Loveova parafraza HANCOCKa nije samo sažeta u tome što je glavni junak osoba koja ima nadljudske moći ali ih suzbija porocima i ne koristi ih za polzu društva već i u tome što uvodi motiv neumitnog sukoba Dobra i Zla, kao nešto usputno, odnosno u prvom planu je konflikt unutar samog glavnog junaka. Otud je sukob Dorffovog glavnog junaka sa lokalnom njuorelanskom bandom dat diskretno ali vrlo efektno, kao deo junakove katarze.
Akcione scene su odlične i izuzetno kreativne. I uopšte sve scene sa nadljudskim moćima su kreativne i duhovite.
Stephen Dorff je izuzetan glumac i on naravno sjajno nosi ulogu korodiralog superheroja. Eddie Griffin, kog se više niko ni ne seća kao perspektivnog komičara i sidekicka, daje jednu drugačiju sidekick ulogu, sa dosta komike ali i topline.
Love uvodi mockumentary kao strukturalno rešenje a onda ga veći deo vremena zaboravi. To svakako jeste nedostatak, ali pre svega akademski gledano, ovo nije film za koji možemo reći da mu to naročito smeta. Love je uspeo da jako efektno zabeleži Big Easy i njegovu atmosferu. U tom pogledu podsetio me je na filmove Davida Ayera, HARSH TIMES i END OF WATCH.
U svakom slučaju, AMERICAN HERO je zanimljiv spoj socijalne melodrame, akcije i komedije, granični slučaj u svakom pogledu koji se meni eto dopao.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment