Saturday, December 26, 2015

UN MOMENT D'EGAREMENT

Pogledao sam UN MOMENT D’EGAREMENT Jean-Francois Richeta, rimejk starog filma Claudea Berrija iz 1977. godine. Richet je u ovom filmu poslužio kao lični reditelj Vincenta Cassela, glumca sa kojim je ostvario svoje najambicioznije ostvarenje - diptih MESRINE. Iako je Richet potpisan kao ko-scenarista ovog rimejka, možemo slobodno reći da je u ovom filmu on odstupio od svojih autorskih postulata i da mu je ovo ne samo najslabiji film u karijeri već i najmanje ličan, a o žanrovskoj različitosti u odnosu na “kanon” da i ne govorimo. Richet doduše nije čitavog života režirao trilere, ali UN MOMENT D’EGAREMENT pre svega pati od nedostatka rediteljskog stava prema temi koju bi ovako “provokativna” komedija morala imati.

Za početak UN MOMENT D’EGAREMENT je formalno komedija ali dosta zalazi u domen melodrame a Richet, iako ima iza sebe odlične rezultate u žanru melodrame, ne uspeva da izgradi odnose među likovima. Vincent Cassel se mnogo bolje snalazi u svojoj ulozi od Francois Cluzeta čiji je lik karikaturalnog konzervativca potpuno zalutao u ovu postavku o sredovečnim očevima koji odlaze na Korziku sa kćerkama tinejdžerkama i jedan zgreši sa prijateljevom mezimicom. Dok je Cassel u ulozi junaka kog je zadesio fenomen iz naslova, nenametljiv i relativno realističan, Cluzet niti je komičan, niti je ubedljiv.

Priča je jednostavna, ali je i dalje opterećena nekim nepotrebnim digresijama na nivou scenarija a Cluzet remeti Richetov sporadično vibrantan realistički stil.

Na kraju UN MOMENT D’EGAREMENT u ovom dobu političke korektnosti ispada kao film koji istovremeno pokušava da prekrši barijere a ostaje toliko nejasan u svojim namerama, da na neki način reafirmiše potrebu za političkom korektnošću. Samo finale ovog filma od 12 miliona eura je toliko nejasno u pogledu razrešenja, da ne kažem “naravoučenija” da je to nedopustivo.

Richet je ovaj film uradio na elementarnom zanatskom nivou inscenacije, a glumačka ekipa mimo Cluzeta pokazuje da je tu bilo prostora da se nešto možda desi. Međutim, ključni disbalans koji je proizveo Cluzet u spoju sa slabim scenarijem rezultirao je filmom kome nije bilo spasa pa da ga je još sto puta režirao jedan od meni najdražih francuskih majstora. 

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment