Friday, October 23, 2009

UBIJ ME NEŽNO

Pogledao sam UBIJ ME NEŽNO Boštjana Hladnika. Hladnik je u principu bio poznatiji po svojim ranijim radovima koji su predstavljali slovenački doprinos modernizaciji jugoslovenskog filma. On je bio u Francuskoj angažovan između ostalog i kao Chabrolov asistent a režirao je filmove i u Nemačkoj. Njegovi najsupešniji filmovi nastali su pod uticajem Novog talasa a tokom sedamdesetih počinje da radi filmove kojima je forma primarnija a osetni su uticaji i njegove erotomanije.

Otud UBIJ ME NEŽNO spada među neobičnija gledalačka iskustva snimljena u SFRJ, mešavinu Puriše Đorđevića i Jessa Franca, smeštena u ambijente koji imaju više veze sa austrougarskom ili Mediteranom nego sa lokacijama na koje smo navikli u jugoslovenskom filmu. U tom smislu, UBIJ ME NEŽNO na svim nivoima odudara od jugoslovenskog filma.

Teško je prepričati o čemu se radi u filmu ali ukratko to je jedna trashy priča o čudnovatim ličnim, erotskim i nasilnim doživljajima grupe pulp likova koje zamišlja ostarela pulp književnica. Inscenacija je namerno naivna i pokušava da parodira konvencije raznih pulp žanrova. Iako ima i krvoprolića i ovoga i onoga, ipak najveći akcenat je na erotici.

Iako bi teško mogao biti smatran dobrim filmom, pošto su slične priče o odnosu stvarnosti i fikcije ranije već rađene na mnogo bolji način, UBIJ ME NEŽNO ima interesantnu glumačku podelu doraslu Hladnikovoj persiflaži, i stoji kao jedan izuzetno zanimljiv eksces u istoriji SFRJ filma.

No comments:

Post a Comment