Thursday, October 15, 2009

TRICK 'R TREAT

Pogledao sam TRICK 'R TREAT Michaela Doughertyja. Moram priznati da mi je potpuno jasno zašto Warner nije pustio ovaj film u bioskope. Pre svega, prilično je očigledno da je ovo bio Doughertyjev pet project odnosno vanity project iza koga su stali Warner i Bryan Singer u vreme njihovog SUPERMANa i da su Singeru & Doughertyju jako opale akcije kad se ovaj mega-projekat pretvorio u pronmašaj. Dakle, posle izlaska SUPERMANa ovaj film je morao sam da se izbori za svoje mesto.

A film sam po sebi u suštini teško može da se izbori za mesto u bioskopu pošto je Daugherty snimio jednu slikovnicu o Halloweenu, nešto što bi se moglo definisati kao SHORTCUTS za one sa Amblin doživljajem horora, sa nizom malih, kratkih vijeta koje ne uspevaju da razviju pripovedačku energiju za trajanje od 80 minuta.

Iako je TRICK 'R TREAT imao poređenja sa CREEPSHOWom, razlikuje se upravo po tome što nije reč o antologiji već jednom tobožnjem preplitanju priča. Naravno to preplitanje je izvršeno silom i što je još gore po kadriranju bi se reklo da su se autori nadimali od ponosa zbog tih usiljenih rešenja.

Ono što se Doughertyjevom filmu računa kao vrlina jeste dizajn i egzekucija, ali ja moram priznati da mi je ta fetišizacija najinfantilnijih manifestacija Noći veštica samo smetala.

isto tako ja sam osvedočeni ljubitelj Amblina ali Dougherty nema ključne adute te poetike a to su kvalitetni likovi i energične inscenacije. U tom smislu, poređenja TRICK 'R TREAT sa MONSTER HOUSEom smatram potpuno blasfemičnim.

TRICK 'R TREAT u svakom slučaju, dakle, nije ono što nam je najavljivanio pod etiketom divnog malog filma koji zli studio nije razumeo.

Ipak, sigurno mu se ne može osporiti da je pitak i da nije dosadan koliko god da je isprazan, zahvaljujući krajnje ekonomičnom trajanju. Isto tako, za razliku od filmova koji su u polazu DTV, TRICK 'R TREAT ima production value i veštinu egzekucije koju oni nemaju, a cenu mu svakako podiže i to što za razliku od ostalih DTV filmova nije najdirektiniji besprizrni exploitation.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment