Pogledao sam VANTAGE POINT Pete Travisa.
Pete Travis je režirao film OMAGH u produkciji Paula Greengrassa i očigledno je on sada dobio zadatak da mu bude na neki način naslednik u svetu holivudskog akcijaša pošto Greengrassa sada zanima povratak političkom filmu.
I Pete Travis spolja gledano, zaista i čini sve da nasledi Greengrassa. VANTAGE POINT je upmarket triler sa elementima internacionalne intrige u kome se ponavljaju razni elementi Bourne franšize.
Travis u svom rediteljskom postupku snima jako slično Greengrassu, dakle sa dosta pokreta kamere, rezova, kontrolisanim pseudodokumentarizmom i moglo bi se reći da ga kopira da mi nije sledbenik još iz Britanije.
Međutim, za razliku od Greengrassa, Travisu fali još nešto što bi dalo posebnu koheziju njegovom delu.
Naime, na nivou koncepta, on je nedosledan. Ukoliko je film rašomonijada i daje nam vizure različitih likova, onda ta vizura mora da podrazumeva ono što je tim likovima dostupno a ne da u suštini priča stalno istu priču proizvoljno dodajući nove detalje. Takvim postupkom, u kome se sve bazira na vizuri junaka a da se pri tom unutar samog tkiva filma nijedna vizura ne poštuje, Travis obezvređuje svoj koncept.
Drugo, sam koncept rašomonijade vezan za dva događaja, ipšak više priliči nekom low budget filmu poput RESERVOIR DOGS nego filmu koji when all is said and done ipak pretenduje da bude visokooktanski akcioni triler.
Konačno, u samim motivacijama likova, čak i u nekim ključnim momentima ima grešaka koje deluju skoro kao parodija.
Ipak, VANTAGE POINT kada prevaziđe tu pomalo napornu repeticiju osnovne scene uspeva da bude relativno zabavan način da se provede 90 minuta.
U ovom filmu je vrlo evidentan uticaj serije 24, međutim evidentan je i uticaj filma UNDER SUSPICION, što samo pokazuje koliko je Stephen Hopkins uticajan tip u savremenom američkom filmu iako se kreće po njegovim marginama.
* * 1/2 / * * * *
Pete Travis je režirao film OMAGH u produkciji Paula Greengrassa i očigledno je on sada dobio zadatak da mu bude na neki način naslednik u svetu holivudskog akcijaša pošto Greengrassa sada zanima povratak političkom filmu.
I Pete Travis spolja gledano, zaista i čini sve da nasledi Greengrassa. VANTAGE POINT je upmarket triler sa elementima internacionalne intrige u kome se ponavljaju razni elementi Bourne franšize.
Travis u svom rediteljskom postupku snima jako slično Greengrassu, dakle sa dosta pokreta kamere, rezova, kontrolisanim pseudodokumentarizmom i moglo bi se reći da ga kopira da mi nije sledbenik još iz Britanije.
Međutim, za razliku od Greengrassa, Travisu fali još nešto što bi dalo posebnu koheziju njegovom delu.
Naime, na nivou koncepta, on je nedosledan. Ukoliko je film rašomonijada i daje nam vizure različitih likova, onda ta vizura mora da podrazumeva ono što je tim likovima dostupno a ne da u suštini priča stalno istu priču proizvoljno dodajući nove detalje. Takvim postupkom, u kome se sve bazira na vizuri junaka a da se pri tom unutar samog tkiva filma nijedna vizura ne poštuje, Travis obezvređuje svoj koncept.
Drugo, sam koncept rašomonijade vezan za dva događaja, ipšak više priliči nekom low budget filmu poput RESERVOIR DOGS nego filmu koji when all is said and done ipak pretenduje da bude visokooktanski akcioni triler.
Konačno, u samim motivacijama likova, čak i u nekim ključnim momentima ima grešaka koje deluju skoro kao parodija.
Ipak, VANTAGE POINT kada prevaziđe tu pomalo napornu repeticiju osnovne scene uspeva da bude relativno zabavan način da se provede 90 minuta.
U ovom filmu je vrlo evidentan uticaj serije 24, međutim evidentan je i uticaj filma UNDER SUSPICION, što samo pokazuje koliko je Stephen Hopkins uticajan tip u savremenom američkom filmu iako se kreće po njegovim marginama.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment