Pogledao sam SUKEBAN DEKA Kente Fukasakua, courtesy of Kunac.
Kao veliki fan sukeban podžanra s jedne strane, i kao veliki fan BATTLE ROYALE 2 s druge strane, jedva sam čekao da vidim kakav SUKEBAN DEKA film će snimiti Kenta Fukasaku. SUKEBAN DEKA mitologije je vezana za lič učenice koja je undercocer policajac i bori se uz pomoć čeličnog jo-joa, i ta mitologija je inspirisala nastanak lika Gogo Yubari u KILL BILLu. Za razliku od sukeban filmova koje su radili Norifumi Suzuki i ekipa, SUKEBAN DEKA je bio teen franšiza koja je iznedrila nekoliko filmova i seriju, i bila je poznata po tome što su u tim filmovima glumili teen idoli iz sveta muzike i sl.
Kenta Fukasaku radi reinvenciju te franšize u savremenim okolnostima, i mislim da je u tome prilično uspeo. Naravno u međuvremenu čitava sukeban priča je prerasla izvorne dimenzije tako da mislim da njegov film neće imati kultni fetištistički retro status kao raniji,jer i sam referiše na jednu retro mitologiju.
Međutim, ono što je Fuksaku uspeo jeste da prilagodi sukeban koncept emo generaciji i da u okvirima jedne ipak rebootovane teen franšize unese dosta nekih socijalnih momenata, pre svega na planu susreta omladine sa konceptom terorizma, aktuelnog problema nasilja u školi i sl. i da ga uklopi u SUKEBAN DEKA priču. To je vrlo zanimljivo pošto već godinama kreatori franšiza poput Bonda ili ekranizacija stripova poušavaju da smeste svoje stilizovane koncepte u realne okolnosti i Fukasaku, u okvirima svojih moći to jako dobro radi u ovom filmu.
U tom smislu SUKEBAN DEKA, iako je hack job, može da se dovede u neki autorski kontekst upravo kao komercijalizovani nastavak BATTLE ROYALE serije pošto donosi slični mladalački angst. U oba filma mladi junaci pritisnuti svojim frustracijama odlučuu da se posvete najekstremnijem konceptu koji im se nudi na ideološkom tržištu.
Izvan ovih stilskih i ideoloških pitanja, Fukasaku u ovom filmu pokazaje da je poštovalac old school 80s koncepta inscenacije, što nije često kod japanskih reditelja.
Iako SUKEBAN DEKA nije groudbreaking u bilo kom smislu, i nudi dosta infesriornih specijalnih efekata, reč je o efikasno i mišićavo realizovanom B-filmu kakav se ne sreće previše često u poslednje vreme. To pre svega možemo da zahvalimo Fukasakuovom vrlo dobrom dovođenju mitologije u realistični milje i old school inscenacijama.
* * * / * * * *
Kao veliki fan sukeban podžanra s jedne strane, i kao veliki fan BATTLE ROYALE 2 s druge strane, jedva sam čekao da vidim kakav SUKEBAN DEKA film će snimiti Kenta Fukasaku. SUKEBAN DEKA mitologije je vezana za lič učenice koja je undercocer policajac i bori se uz pomoć čeličnog jo-joa, i ta mitologija je inspirisala nastanak lika Gogo Yubari u KILL BILLu. Za razliku od sukeban filmova koje su radili Norifumi Suzuki i ekipa, SUKEBAN DEKA je bio teen franšiza koja je iznedrila nekoliko filmova i seriju, i bila je poznata po tome što su u tim filmovima glumili teen idoli iz sveta muzike i sl.
Kenta Fukasaku radi reinvenciju te franšize u savremenim okolnostima, i mislim da je u tome prilično uspeo. Naravno u međuvremenu čitava sukeban priča je prerasla izvorne dimenzije tako da mislim da njegov film neće imati kultni fetištistički retro status kao raniji,jer i sam referiše na jednu retro mitologiju.
Međutim, ono što je Fuksaku uspeo jeste da prilagodi sukeban koncept emo generaciji i da u okvirima jedne ipak rebootovane teen franšize unese dosta nekih socijalnih momenata, pre svega na planu susreta omladine sa konceptom terorizma, aktuelnog problema nasilja u školi i sl. i da ga uklopi u SUKEBAN DEKA priču. To je vrlo zanimljivo pošto već godinama kreatori franšiza poput Bonda ili ekranizacija stripova poušavaju da smeste svoje stilizovane koncepte u realne okolnosti i Fukasaku, u okvirima svojih moći to jako dobro radi u ovom filmu.
U tom smislu SUKEBAN DEKA, iako je hack job, može da se dovede u neki autorski kontekst upravo kao komercijalizovani nastavak BATTLE ROYALE serije pošto donosi slični mladalački angst. U oba filma mladi junaci pritisnuti svojim frustracijama odlučuu da se posvete najekstremnijem konceptu koji im se nudi na ideološkom tržištu.
Izvan ovih stilskih i ideoloških pitanja, Fukasaku u ovom filmu pokazaje da je poštovalac old school 80s koncepta inscenacije, što nije često kod japanskih reditelja.
Iako SUKEBAN DEKA nije groudbreaking u bilo kom smislu, i nudi dosta infesriornih specijalnih efekata, reč je o efikasno i mišićavo realizovanom B-filmu kakav se ne sreće previše često u poslednje vreme. To pre svega možemo da zahvalimo Fukasakuovom vrlo dobrom dovođenju mitologije u realistični milje i old school inscenacijama.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment