Ponovo sam pogledao CLAY PIGEDONS David Dobkina, courtesy of Leon.
Ovaj film sam gledao u bioskopu back in the day, i upamtio sam Dobkina kao dobrog reditelja i Vaughna kao perspektivnog glumca. Tu perspektivnost Dobkin je potvrdio u SHANGHAI KNIGHTS, jednoj sjajnoj Jackie Chanovoj franšizi, danas pomalo zaboravljenoj. U međuvremenu su Dobkin i Vaughn postali hit paket, a Dobkin je žanrovski počeo da radi nešto treće u odnosu na neo noir sa kojim je, kao i mnogi, ušao u kinematografiju.
Scott Free je producirao CLAY PIGEONS u sklopu svoje generalne sklonosti ka neo noiru, setimo se povratničkog filma Marek Kanievske WHERE THE MONEY IS.
Dobkin u svom tretmanu Matt Healyjevog scenarija pre svega insistira na atmosferi i odnosima među likovima a manje na napetosti i neizvesnosti ishoda, što je zdravo polazište pošto time izbegava da upadne u klopku potrošenosti žanrovske matrice koje se dohvatio.
Samim tim, na bazi relativno svežeg scenarija, odlične glumačke ekipe i mladih zvezda u usponu, Dobkin uspeva da snimi neo noir koji se zaista izdvojio iz ostatka ponude i otvorio mu vrata major studija.
Retki su neo noir reditelji koji su se isključivo bavili ovim žanrom, pa ni Dobkin nije izuzetak, i on danas radi high koncept komedije sa elementima akcije. Dok se sklonost ka komediji mogla anticipirati iz ovog filma, akcija je novost koju nam je Dobkin otkrio tek kasnije.
* * * / * * * *
Ovaj film sam gledao u bioskopu back in the day, i upamtio sam Dobkina kao dobrog reditelja i Vaughna kao perspektivnog glumca. Tu perspektivnost Dobkin je potvrdio u SHANGHAI KNIGHTS, jednoj sjajnoj Jackie Chanovoj franšizi, danas pomalo zaboravljenoj. U međuvremenu su Dobkin i Vaughn postali hit paket, a Dobkin je žanrovski počeo da radi nešto treće u odnosu na neo noir sa kojim je, kao i mnogi, ušao u kinematografiju.
Scott Free je producirao CLAY PIGEONS u sklopu svoje generalne sklonosti ka neo noiru, setimo se povratničkog filma Marek Kanievske WHERE THE MONEY IS.
Dobkin u svom tretmanu Matt Healyjevog scenarija pre svega insistira na atmosferi i odnosima među likovima a manje na napetosti i neizvesnosti ishoda, što je zdravo polazište pošto time izbegava da upadne u klopku potrošenosti žanrovske matrice koje se dohvatio.
Samim tim, na bazi relativno svežeg scenarija, odlične glumačke ekipe i mladih zvezda u usponu, Dobkin uspeva da snimi neo noir koji se zaista izdvojio iz ostatka ponude i otvorio mu vrata major studija.
Retki su neo noir reditelji koji su se isključivo bavili ovim žanrom, pa ni Dobkin nije izuzetak, i on danas radi high koncept komedije sa elementima akcije. Dok se sklonost ka komediji mogla anticipirati iz ovog filma, akcija je novost koju nam je Dobkin otkrio tek kasnije.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment