GULAG Rogera Younga, po scenariju Dana Gordona koji se istakao i pre i posle toga u raznim žanrovima, stoji kao jedna ambiciozna hladnoratovska varijacija na temu filma o “Amerikancu u stranom zatvoru” koja je izrasla iz klasika kao što je MIDNIGHT EXPRESS i slični radovi.
S druge strane ovo nije exploitation kao BORN AMERICAN Renny Harlina, ali u sebi nosi nešto što jeste duboko žanrovska cell block priča.
Ypung i Gordon kombinuju realizam utoliko što se bave atipičnođću Gulaga i sovjetskog sistema, ali na kraju to ipak postaje priča o pokušaju bekstva iz zatvora. I kada dođe u tu fazu, imamo i tipske prison break likove, glavnog koji je običan čovek i nije kriminalac, ogrezle kriminalce koji ga isprva otpisuju a onda ga prihvate, jednog “pesimističnog robijaša filozofa”, brrutalne čuvare koje će stići kazna za ono što su radili itd.
Sam zaplet vezan za sovjetske vlasti je poluubedljiv - žrtvu igra David Keith, tip koji je proveo osamdesete na čudnoj ničijoj zemlji između glavnjaka i sporednjaka, i mahom ostao dobar sidekick i povremeni negativac. Ovde n igra bivšeg atletičara, sada sportskog novinara koji prihvata da pomogne sovjetskom naučniku disidentu a ovaj ga namešta KGBu.
Kada skonča u Gulagu ima teškoće da se psihološki privikne na rusku bol, neizrecivu i neizlečivu, i ne može da veruje kako su ljudi samo cinični ali slabo motivisani da se opiru i beže.
Ali kada on shvati da to nije Ammerika i oni shvate da nisu nužno ukleti i tu se dolazi do sinergije za bekstvo.
Film je solidno realizovan, Young je prekaljeni profesionalac sa iskustvom i na velikom platnu i uspeva da napravi ugođaj ozbiljnog production valuea.
No comments:
Post a Comment