Sunday, January 12, 2020

ВТОРЖЕНИЕ

ВТОРЖЕНИЕ Fjodora Bondarčuka je nastavak njegovog izuzetnog filma kojim je uveo rusku kinematografiju u najvišu copywoodsku ligu. U nastavku, Bondarčuk ima pomoć Olega Trofima koji je imao ogroman uspeh pretprošle godine sa filmom ЛЕД, i ovde je potpisan kao reditelj druge ekipe.

Drugi deo se nadovezuje direktno na prvi, i za razliku od prvog filma koji je ponudio spoj cameronovskog blue collar SF akcijaša, naravno tada već propuštenog kroz blomkampovski pogled na svet, i sovjetske fantastike koja će se radije baviti odnosom civilizacija na različitim nivoima razvoja nego ratom svetova.

Drugi deo je međutim još direktnije nadovezan na TERMINATORa i bavi se vanzemaljskom veštačkom inteligencijom koja prepoznaje transhumanističke procese koji su zadesili glavnu junakinju u prvom filmu i prepoznaje je kao pretnju.

Veštačka inteligencija kreće da je ubije i počinje da je progoni kroz celu Moskvu, rekao bih na zanimljiviji način nego u filmu DARK FATE Tima Millera. Naime, veštačka inteligencija koristi baš ono što je ruska specijalnost fake news, deep fake itsl.

I to je najzanimljviji aspekt ove priče. Filmu nedostaje bravura sekvenca kao što je pad svemirskog broda iz prvog filma, ali u finišu nudi nešto slično a to je scena potapanja Moskve koja je odlično zamišljena i solidno realizovana.

Bondarčukovi i Trofimovi reklamdžijski instinkti daju određenu estetizaciju događajima i rekao bih da filmu daju jednu atipičnu estetizaciju koju blokbasteri ovog profila mahom nemaju. Međutim, isto tako ovaj film narativno trokira mnogo više nego prvi.

Na kraju će se paradoksalno ispostaviti da problem zašto van Holivuda ne nastaju blokbasteri ovog tipa koji su im ravni, nije u tehnici i specijalnim efektima već u naraciji, koja se naravno delom odvija baš kroz spektakl.

U tom pogledu, ВТОРЖЕНИЕ ne uspeva da odbrani poziciju koju je izborio prvi film, ali rekao bih da se nije previše povuklo unazad.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment