Pogledao sam TRANSPECOS Grega
Kwedara, zanimljiv indie triler o trojici teksaških graničara koji
sticajem nesrećnih okolnosti moraju da transportuju drogu lokalnog
meksičkog kartela. Kwedarov film izvlači dosta iz niskog budžeta, iz
glumačke podele koju predvode Gabriel Luna i Johnny Simmons takođe
izvlači maksimum, ali na kraju umesto da istraje u svojoj svedenoj
triler formi, počinje da luta, sa nekim nešto širim pretenzijama, ne
samo u prikazu surovog života u pograničnom delu već i pointilističke
naracije.
Kwedarov film ima scenario koji se donekle mehanički razvija, likovi povremeno rade stvari više zato što to treba priči, nego zato što to proističe iz karaktera, međutim ova forma trpi takva rešenja sve do trenutka kada Kwedar ne krene da pokušva da prevaziđe žanr, i tu presahne sva svežina ovog ostvarenja. Onda se otkriva ipak suštinska inferiornost ovog filma u odnosu na END OF WATCH i druge filmove o pograničnim shenanigansima sa kartelima.
Pa ipak, TRANSPECOS svakako ima svoje mesto na sceni, kao jedan solidan predstavnik indie interpretacije žanra koji nažalost nije uspeo da u potpunosti očuva konzistentnost pristupa. TRANSPECOS ostaje svojevrsna indie obrada NO COUNTRY FOR OLD MEN koja tom neovestern narativu dodaje svedenost indie krimića.
* * 1/2 / * * * *
Kwedarov film ima scenario koji se donekle mehanički razvija, likovi povremeno rade stvari više zato što to treba priči, nego zato što to proističe iz karaktera, međutim ova forma trpi takva rešenja sve do trenutka kada Kwedar ne krene da pokušva da prevaziđe žanr, i tu presahne sva svežina ovog ostvarenja. Onda se otkriva ipak suštinska inferiornost ovog filma u odnosu na END OF WATCH i druge filmove o pograničnim shenanigansima sa kartelima.
Pa ipak, TRANSPECOS svakako ima svoje mesto na sceni, kao jedan solidan predstavnik indie interpretacije žanra koji nažalost nije uspeo da u potpunosti očuva konzistentnost pristupa. TRANSPECOS ostaje svojevrsna indie obrada NO COUNTRY FOR OLD MEN koja tom neovestern narativu dodaje svedenost indie krimića.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment