Sunday, September 4, 2016

SKIPTRACE

Pogledao sam SKIPTRACE Renny Harlina, povratak mog finskog favorita ozbiljnom box officeu i blockbuster statusu preko KIne. Harlin nije prvi holivudski major reditelj koji je koketirao sa Kinom ali je svakako prvi koji je odlučio da tamo filmski emigrira. To mu je sigurno bilo olakšano time što je već u Holivudu bio pridošlica, pa se lakše adaptirao na novi dom. Uprkos tome što Renny poslednjih desetak godina nije u holivudskoj A igri, uspeva da snima svake dve godine, menjajući producente na vrlo zanimljiv način, od off-holivudskih exploitation eksperata poput Avija Lernera, preko gruzinskih propagandista do ruskih koćproducenata, uspevao je nađe posao. SKIPTRACE deluje kao poslovno najstabilnija varijanta. Kinesko tržište u usponu, saradnja sa Jackie Chanom je lukrativna, i ovaj film je zapravo zaradio ozbiljne pare.

Pre petnaest godina, Renny Harlin je trebalo da snimi film sa Jackie Chanom za New Line. Taj film nije snimljen jer je trebalo da se dešava u kulama WTC, i posle 11. septembra odustalo se od filma. Chan je u nekoliko navrata plairao lovačke priče o tome kako je bežao sa snimanja iz solitera koji se ruši itd. ali film nikada nije dostihao tu fazu.

Da su Chan i Harlin tada snimili film, obojica bi bili na vrhuncu svojih moći i to bi bio verovatno najznačajniji holivudski akcioni film za Chana koji je tamo obično radio sa rediteljima komedija. Ako se setimo perioda druge polovine devedesetih i prve polovine dvehiljaditih, Chan je bio ozbiljna box office sila, prvo kroz reissue svojih HK klasika koje su naizmenično radili New Line i Dimension, zatim kroz serijal RUSH HOUR. Ipak, po meni vrhunac tog perioda ostaje SHANGHAI serijal, naročito drugi deo SHANGHAI KNIGHTS koji je režirao talentovani David Dobkin koji nažalost potom nije nastavio sa onakvim usponom kakvom smo se nadali, iako je bio na pravom putu sa WEDDING CRASHERSom. Elem, Chanov holivudski output je stavljao veći akcenat na komediju, a neki akcioni reditelj mu i nije bio toliko potreban jer je za njegov dar maltene dovoljan samo neko da to sve zabeleži.

Harlin dolazi do saradnje sa Chanom u fazi kada je ovaj ipak ozbiljno ostario, i to u disciplinama za koje ne smeš biti oslobođen od fizičkog. Paradoksalno, ovo je faza kada je Chanu više nego ikada potreban reditelj akcionog profila, onaj koji zna da “lažira” sve ono što on više ne može integralno da izvede.

Harlin je pravi čovek za to, uostalom u više navrata je “karakterne” glumce pretvarao u akcione heroje. I zbilja, kada akcija krene, ako imamo u vidu Jackiejeve limite, sve to dosta dobro izgleda, i Harlin deluje kao da je “gladan” da nam pruži Jackiejev kanonski slapstick. Pa ipak, u tom domenu moramo priznati da se oseća kako Harlin radi sa HK ekipom i da u pogledu fakture slike SKIPTRACE ne liči na holivudski film. U tom smislu, rezultat ostaje kao čudan spoj Harlinove old school metodologije i HK slike koja bolje funkcioniše sa rediteljima koji nedostatak glossa nadoknađuju na drugi način. Ipak, ukupno uzev, akcija je više nego korektna za Jackiejeve trenutne standarde.

Kad je reč o hemiji Johnny Knoxvillea i Jackie Chana, naročito sam se radovao ovom pairingu jer je Knoxville došao u ovaj film direktno iz BAD GRANDPAa. Ako tome dodamo naše iskustvo sa time kako je Harlin uspešno tretirao Andrew Dice Claya u FORD FAIRLANEu, jasno je da su postojali dobri presedani. Nažalost, Knoxville i Chan imaju samo dobru volju, ali scenario im ne otvara puno verbalnih mogućnosti. Ipak, među njima neprestano postji nadmudrivanje, naročito kada uđu u MIDNIGHT RUN mode. No, ne može se sve veme igrati na jednu notu, i ovaj matchup svakako ne dostiže SHANGHAI serijal sa Owenom Wilsonom, koji je imao uostalom i ozbiljan scenario.

Scenariju filma SKIPTRACE se jedino ne može osporiti da bez milosti niže događaje i da nije dosadno, ali neka hemija među junacima se naprosto nije desila na papiru, pa ni Chan i Knoxville nisu uspeli da je proizvedu na ekranu. No, i dobra volja koju pokazuju mora da se računa.

Knoxville ima veliki dar za fizičku komediju i u nekoliko navrata prepušta Chanu da ga koristi kao ljudski rekvizit i ti detalji su jako zabavni. Dakle, sama ideja o spoju ove dvojice glumaca je bila dobro zamišljena.

Ono što je možda najveći problem na nivou celine jeste generalno aljkavo pakovanje filma. Umesto skora, uglavnom slušamo neki niz lookalike pop numera, a u pojedinim scenama umamo relativno neinspirisana rešenja, i to su uglavnom scene koje nisu akcione i za koje se u HK ne mari previše. Očekivao sam da će Harlin da ih istretira bolje, tim pre što dolazi iz Holivuda ali čini mi se da je i on prihvatio postulate HK filma. 

Harlin preseljava radnju u HK i videćemo kako će se snalaziti na sledećim projektima gde neće imati tako snažnog harizmarha Jackie Chana nad glavom. Pa ipak, SKIPTRACE koliko god da je upotrebljiv definitivno nije ono ostvarenje koje se očelkivalo od saradnje Chana i Harlina.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment