Pogledao sam found footage LA CUEVA Alberta Montera. Javier Gullon, scenarista koji je kasnije uspeo da dođe i do holivudske karijere, bio je scenarista ovog filma zajedno sa rediteljem. Ideja ovog filma je jednostavna, ali je ona istovremeno i njegova najveća vrlina i najveća mana.
Grupa mladih ljudi odlazi na odmor u divljini. U početku se dobro zabavljaju a onda ulaze u vrlo skučenu, divlju pećinu i u njoj se izgube. Priča je tu mogla poći u raznim smerovima, od kojih je svaki potrošen - tipa da naiđu na neke podivljale životinje ili ljude, na se pećina obruši, da se desi nešto natprirodno. Gullon i Montero biraju naizgled odbar put - njihovi junaci naprosto zalutaju u pećini i život im se samo zbog toga pretvori u pakao. I zbilja, ta premisa je jako zanimljiva, a autori se dosta dugo čuvaju nekih usiljenih rešenja, tipa da čovek čoveku postane vuk i sl. Pa ipak, uprkos tome što je lokacija na kojoj je film sniman izvanredna, i praktično stoji kao još jedan od junaka filma, LA CUEVA naprosto ne uspeva da profunkcioniše.
Gullon imaju likove, imaju njihove sukobe, imaju diferencirane osobine, pa čak i found footage sa kamerom iz ruke odgovara ovom skučenom prostoru, međutim, nedostaje neki kohezivni X-faktor koji bi na kraju sve ove elemente spojio u efektnu celinu. Moguće je da lik koji drži kameru nije dovoljno integrisan u radnju i da je on, uprkos tome što povremeno uzima protagonizam, ipak dosta jak podsetnik na artificijelnost ove found footage okolnosti.
No, LA CUEVA nije film bez određene vrednosti, pre svega za ljubitelje žanra i one koji pretenduju da se njime bave.
* * / * * * *
Grupa mladih ljudi odlazi na odmor u divljini. U početku se dobro zabavljaju a onda ulaze u vrlo skučenu, divlju pećinu i u njoj se izgube. Priča je tu mogla poći u raznim smerovima, od kojih je svaki potrošen - tipa da naiđu na neke podivljale životinje ili ljude, na se pećina obruši, da se desi nešto natprirodno. Gullon i Montero biraju naizgled odbar put - njihovi junaci naprosto zalutaju u pećini i život im se samo zbog toga pretvori u pakao. I zbilja, ta premisa je jako zanimljiva, a autori se dosta dugo čuvaju nekih usiljenih rešenja, tipa da čovek čoveku postane vuk i sl. Pa ipak, uprkos tome što je lokacija na kojoj je film sniman izvanredna, i praktično stoji kao još jedan od junaka filma, LA CUEVA naprosto ne uspeva da profunkcioniše.
Gullon imaju likove, imaju njihove sukobe, imaju diferencirane osobine, pa čak i found footage sa kamerom iz ruke odgovara ovom skučenom prostoru, međutim, nedostaje neki kohezivni X-faktor koji bi na kraju sve ove elemente spojio u efektnu celinu. Moguće je da lik koji drži kameru nije dovoljno integrisan u radnju i da je on, uprkos tome što povremeno uzima protagonizam, ipak dosta jak podsetnik na artificijelnost ove found footage okolnosti.
No, LA CUEVA nije film bez određene vrednosti, pre svega za ljubitelje žanra i one koji pretenduju da se njime bave.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment