Friday, September 9, 2016

MECHANIC: RESSURECTION

MECHANIC: RESURRECTION Dennisa Gansela nudi odmak u odnosu na Winnerov original pa i Westov rimejk. Naime, ovog puta Statham je stavljen u poziciju Avi lernerovog Bonda ili Ethana Hunta, a Ganselova inscenacija pre svega ide u smeru visoke estetizacije aktivnosti Arthura Bishopa. Scenario Philipa Shebyja i Tony Moshera, u pojedinim fazama odstupa od uobičajenog rasporeda akcionih scena za ovu vrstu filmu, nudeći nešto dužu melodramsku deonicu u uvodnom delu filma ne bi li nam stvorio utisak kako se Bishop zaista zaljubio i kako više nije onako hladan kako ga se sećamo, međutim, to ulaganje u vremena kako bi gledalac imao emotivnu investiciju na kraju nije bilo potrebno. Odnos koji uspevaju da razviju Statham i Jessica Alba u tom uvodnom delu, kasnije ne igra neku naročito veliku ulogu, osim u tome što Jessica Alba ima ipak znatno veću reputaciju i harizmu od glumica koje tradicionalno motivišu akcione heroje da ih spasavaju. S druge strane, čini se da posle tako detaljne uvodne melodrame, Ganselu ne ostaje puno vremena da razvije unutrašnju dinamiku u onome što je glavni adut filma a to su ubistva koja Bishop izvodi tako da izgledaju kao nesreća.

Za početak, nijedno od ubistava koje je izvršio ne izgleda kao nesreća, svako deluje ne samo sumnjivo već nedvojbeno kao ubistvo. Ali, povrh toga, svaka meta ima neku zjapeću rupu u obezbeđenju koja omogućuje Bishopu da napravi plan. Za ljude koji se tako plaše ubica, njegove mete u ovom filmu deluju neverovatno lakomisleno i imaju baš riskantne ventile za opuštanje u inače paničnom strahu od svega.

Otud su verovatno najbolje akcione scene one koje se u vezane za jahtu sa koje Stathan pokušava da spase Albu.

Gansel je u rediteljskom pogledu ovde pokazao da je u punom angažmanu. Moram priznati  da sam gansela zapazio kao vrlo veštog egzekutora još u nemačkoj kinematografiji i u RESURRECTIONu pokazuje da može da funkcioniše u holivudskom akcionom filmu ali da on lično možda baš i nije neophodan. Naprosto, Gansel mnogo stvari radi dobro ali u to sve ne unosi ništa novo.

Ne znam tačno kakav aranžman ima Tommy Lee Jones sa Lernerima ali u ovom filmu je ostvario malu ulogu jedne od meta. Jones je naravno stara kuka, sa njim nema mnogo problema ali svakako je mogao biti bolje iskorišćen.

Ukupno uzev, RESURRECTION je korektan film ali u ovogodišnjoj Lernerovoj ponudi ostaje iza CRIMINALa koji je na svakom nivou znatno bolji film ali i LONDON HAS FALLEN koji kao film nema mnogo dramskih kvaliteta ali ipak ima znatno bolju i maštovitiju akciju. Ono što ohrabruje jeste da Gansel ovom projektu prilazi sa punom koncentracijom i ambicijom. Šteta što rezultat nije bolji i maštovitiji.

Inače, važno je naglasiti da je i u ovom filmu Tajland na velika vrata ušao kao konkurencija Bugarskoj u imaginarijumu Avija Lernera.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment