Mike Nichols je imao bogatu karijeru u kojoj je bilo promašaja, ali retko koji je toliko bizaran kao što je THE DAY OF THE DOLPHIN. Reč je o ekranizaciji romana Roberta Merlea, po scenariju dokazanog Nicholsovog sradnika Bucka Henryja. Međutim, film je bizaran od same postavke jer radi se o priči o naučniku koji uči delfina da govori, a sve se zatim degeneriše u triler kada se ispostavi da fondacija koja bogato finansira njegov rad zapravo želi da stvpori delfine koji će isporučiti bombu na jahtu američkog predsednika.
Nichols režira ovaj film sa velikim akcentom na vizuelno pripovedanje, lepotu kretanja delfina i sl. Međutim, taj pokušaj vizuelne sofistikacije i George C. Scottove dosta upadljive glume koja svemu daje naročitu "ozbiljnost" ne mogu da funkcionišu u spoju sa detinjastom premisom koja na kraju čini da se film pretvori u jednu u svakom smislu nedorečenu papazjaniju.
* 1/2 / * * * *
Nichols režira ovaj film sa velikim akcentom na vizuelno pripovedanje, lepotu kretanja delfina i sl. Međutim, taj pokušaj vizuelne sofistikacije i George C. Scottove dosta upadljive glume koja svemu daje naročitu "ozbiljnost" ne mogu da funkcionišu u spoju sa detinjastom premisom koja na kraju čini da se film pretvori u jednu u svakom smislu nedorečenu papazjaniju.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment