Pogledao sam FLIPPED novi film Rob Reinera, ekranizaciju romana Wendelin Van Draanen. Reiner je zahvaljujući svojoj poziciji suvlasnika kompanije Castle Rock uspeo da se izbori za prilično jedinstvenu poziciju u Holivudu a to je da istovremeno bude reditelj i suvlasnik moćne produkcione kuće, slično Spielbergu što mu je omogućilo da prebrodi nekoliko ogromnih flopova koje je imao u svojoj karijeri.
Međutim, Reiner je izuzetno značajan reditelj koji je naslovima poput WHEN HARRY MET SALLY, MISERY, PRINCESS BRIDE ili A FEW GOOD MEN zadužio nekoliko filmskih žanrova. U tom smislu, zanimljivo je da svojim remek-delom smatra STAND BY ME i da je najponosniji na taj film koji je značajan, ali verovatno manje važan od nekih drugih.
U tom smislu FLIPPED nije film za otpisivanje, iako deluje kao da je baš takav. Reč je o vrlo old school konzervativnoj priči o odrastanju datoj kroz prizmu dečaka i devojčice koji se vole/ne vole, od detinjstva do puberteta, sa jednim vrlo konzervativnim pokušajem da se prikažu gorkoslatke okolnosti odrastanja, lice i naličje detinjstva i sl.
U tom pokušaju FLIPPED ne ostavlja utisku autobiografskog/nostalgičnog povratka u epohu jer je prikazao kraj pedesetih i početak šezedesetih na jedan vrlo glossy način a određenu vrstu artificijelnosti, preneo je i na odnose među junacima. U tom smislu, FLIPPED nema neporednost klasičnog filma nostalgije i reklo bi se da ne kanališe rediteljeva iskustva jer u njemu nema te vibrantnosti proživljene priče.
S druge strane, ono što u filmu postoji je odavno zaboravljena prostodušnost međuljudskih odnosa koja u pojedinim fazama deluje gotovo perverzno verovatno zbog toga što je u današnjim kinematografskim okolnostima dosta teško videti odnos između komšije penzionera i male devojčice koji se ne završava nečim što bi obradovalo fanove SRPSKOG FILMA.
Otud "normalnost" Reinerovih junaka deluje kao ultimativna perverzija a gledalac do kraja filma ostaje posramljen time šta mu je sve padalo na pamet, i to isključivo zahvaljujući uticaju medija i drugih filmova koji su niz normalnih međuljudskih odnosa opteretili suštinski potpuno suvišnim konotacijama.
To naravno ne znači da glavna glumica ne podseća na malu Sashu Grey. Potražite na Internetu pa uporedite. Ako bude morao da se snima biopic o Saškici jasno ko će je igrati.
FLIPPED se može smatrati praktično idealnim porodičnim filmom, ali upravo u toj svojoj didaktičnosti o gorkoslatkim životnim istinama, u određenim fazama deluje propovednički a ponegde je i naprosto redundantan. Otud, Reinerov odličan rad sa glumcima, naročito sa dvoje dece u glavnim ulogama, najpre rezultira jednim filmskim proizvodom koji će na duge staze biti važan deo televizijskog i home video repertoara.
* * 1/2 / * * * *
Međutim, Reiner je izuzetno značajan reditelj koji je naslovima poput WHEN HARRY MET SALLY, MISERY, PRINCESS BRIDE ili A FEW GOOD MEN zadužio nekoliko filmskih žanrova. U tom smislu, zanimljivo je da svojim remek-delom smatra STAND BY ME i da je najponosniji na taj film koji je značajan, ali verovatno manje važan od nekih drugih.
U tom smislu FLIPPED nije film za otpisivanje, iako deluje kao da je baš takav. Reč je o vrlo old school konzervativnoj priči o odrastanju datoj kroz prizmu dečaka i devojčice koji se vole/ne vole, od detinjstva do puberteta, sa jednim vrlo konzervativnim pokušajem da se prikažu gorkoslatke okolnosti odrastanja, lice i naličje detinjstva i sl.
U tom pokušaju FLIPPED ne ostavlja utisku autobiografskog/nostalgičnog povratka u epohu jer je prikazao kraj pedesetih i početak šezedesetih na jedan vrlo glossy način a određenu vrstu artificijelnosti, preneo je i na odnose među junacima. U tom smislu, FLIPPED nema neporednost klasičnog filma nostalgije i reklo bi se da ne kanališe rediteljeva iskustva jer u njemu nema te vibrantnosti proživljene priče.
S druge strane, ono što u filmu postoji je odavno zaboravljena prostodušnost međuljudskih odnosa koja u pojedinim fazama deluje gotovo perverzno verovatno zbog toga što je u današnjim kinematografskim okolnostima dosta teško videti odnos između komšije penzionera i male devojčice koji se ne završava nečim što bi obradovalo fanove SRPSKOG FILMA.
Otud "normalnost" Reinerovih junaka deluje kao ultimativna perverzija a gledalac do kraja filma ostaje posramljen time šta mu je sve padalo na pamet, i to isključivo zahvaljujući uticaju medija i drugih filmova koji su niz normalnih međuljudskih odnosa opteretili suštinski potpuno suvišnim konotacijama.
To naravno ne znači da glavna glumica ne podseća na malu Sashu Grey. Potražite na Internetu pa uporedite. Ako bude morao da se snima biopic o Saškici jasno ko će je igrati.
FLIPPED se može smatrati praktično idealnim porodičnim filmom, ali upravo u toj svojoj didaktičnosti o gorkoslatkim životnim istinama, u određenim fazama deluje propovednički a ponegde je i naprosto redundantan. Otud, Reinerov odličan rad sa glumcima, naročito sa dvoje dece u glavnim ulogama, najpre rezultira jednim filmskim proizvodom koji će na duge staze biti važan deo televizijskog i home video repertoara.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment