Thursday, June 18, 2009

THE HANGOVER

Pogledao sam THE HANGOVER Todda Phillipsa.

Do believe the hype. Odavno Holivud nije isporučio ovakvu raspojasanu buddy komediju, koja zaista uživa u svom R-rejtingu, i još važnije tretira svoju priču ozbiljno u svakom smislu. Pored sjajnih glumaca, duhovitog scenarija i svega što je potrebno za uspešnu komediju, poseban adut filma je to što ga Phillips ne ispušta u rediteljskom smislu kao što bi bilo tipično za komediju. Ovo nije komedija sa nekom flah scenografijom, kadriranjem koje se svodi na beleženje dešavanja i sl. Ne, ovo je film koji je slikan i dizajniran kao najozbiljnija priča i u tom smislu, THE HANGOVER u startu odaje utisak classy projekta. Na svu sreću takvih filmova je sve više i čini se da R-rated komedija posle WEDDING CRASHERSa dobija sve zanimljivije reditelje.

Film je strukturiran kao triler o amneziji i osnovni kvalitet scenarija je u tome što bi film verovatno bio interesantan čak i da nije smešan, što je najveći kompliment za savremenu komediju. Priča se stalno razvija, otkrivaju se novi detalji, i u u sklopu sa kako već rekoh ozbiljnom inscenacijom THE HANGOVER povremeno zaliči na ultrabizaran triler.

Što se humora tiče, ne samo da je iznenađujuće ekstreman, i to ne samo u smislu gross outa, nego generalno, da sam zaista u nekoliko navrata hteo da se zacenim od smeha. Svakako ću ovaj film pogledati opet baš zbog toga. Na svu sreću, ekstremnost humora ne kvari komunikaciju gledalaca sa likovima.

Prethodni klasik na ovu temu je VERY BAD THINGS Petera Berga, film koji neizmerno volim, i THE HANGOVER mu se pridružuje u toj liniji momačkih filmova. Ono što je razlika između VERY BAD THINGS i THE HANGOVER je što je VERY BAD THINGS crna komedija koja je krajnje over the top. THE HANGOVER ima over the top momenata, ali svako ko se ikada napio na nekom mestu daleko od kuće, imao amnezije posle određenih pijanstava ili imao problem sa agresivnim albanskim pimpom na Kritu, dok gleda ovaj film oseća kako to sve uopšte nije daleko od istine. I smatram da je to dodatni kvalitet THE HANGOVERa.

Što se Bradley Coopera tiče, ovo je starmaking uloga ali on je već bio na putu da bude zvezda. Ipak, pored njega veliku korist od ovog filma imaće Ed Helms i Zach Galifianakis koji će zahvaljujući njemu dobiti zasluženo mesto kao komičari koji su raspoloženi da eksperimentišu. Osnovna razlika između THE HANGOVER i WEDDING CRASHERS je upravo u konceptu glmačke podele. Naime, CRASHERS insistira na zvezdama i njihovom magnetizmu, baziran je oko njihovog izvarednog šarma i figura koje besprekorno ivode, dok je THE HANGOVER kao horor u kome igraju nepoznati glumci i sve je mnogo nepredvidljivije u njihovoj igri.

Kao veliki fan Todda Phillipsa, oduvek sam znao da je on istinski autor, i drago mi je da se ta klasa više u odnosu na ostale pokazala sada i na blagajnama i da se u potpunosti vratio u igru posle neuspeha filma SCHOOL FOR SCOUNDRELS. Štaviše, THE HANGOVER je postao pravi fenomen, ne samo zbog svog skora nego i zbog slobode koju je Todd izborio tako da se nadam da će sada nastaviti da radi interesantne projekte.

U svakom slučaju, jasno je da je THE HANGOVER the komedija ove godine, sa punim pravom.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment